na downgrade vista->XP kan ik niks meer zien op m'n backup schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

RubenL

Gebruiker
Lid geworden
5 jul 2007
na de downgrade deed C:\ t gewoon, maar D:\ kan ik geen bestanden meer op lezen, terwijl hij toch zegt dat het in gebruik is.

iemand ideen hoe dit kan komen? en zo ja nog belangrijker, hoe op te lossen :)
thx~!

Je D: staat in NTFS en is beveiligd. Enkel de rechtmatige gebruiker heeft toegang tot de bestanden.
Door te downgraden en geen backup te maken zonder de NTFS beveiling eraf te halen, kun je dus niet meer aan deze bestanden.
Vista heeft wel een optie als je niet de eigenaar bent, om toch eigenaar te worden van bestanden. Weet niet 100% meer of XP deze optie heeft. Moet je even checken door eigenschappen van een bestand op de vragen en dan via de tabs naar de rechten gaan kijken.
Hier staat veel uitleg over Taking ownership en dergelijke. Er staan tools op installatie CD van XP. http://www.windowsitlibrary.com/Content/592/2.html

bedankt voor de snelle respons, ik ben niet zon computerfreak dus in die pagina die je me stuurde stonden redelijk wat raadsels. naast dat ik geen win2000 heb.
ik zie dus (misschien daardoor) geen beveiliging's tab, het enige wat er in de buurt komt is "delen"

thanks again

Je bent toch nu op XP en niet win2000?

Als je msn hebt, kan ik je via afstand makkelijk helpen via "Hulp op afstand"
Zal sneller gaan... je kan via mijn profiel hier een email sturen als je dat wil.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan