Na drukken knop de cursor in een bepaald veld plaatsen, hoe te doen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dmitri51

Gebruiker
Lid geworden
4 apr 2008
Hallo allemaal,

Ik heb een database met daarin een formulier met o.a. de knop 'Nieuw'. Wordt hierop gedrukt dan wordt een nieuw record gevuld. De cursor gaat echter niet naar het 1e in te vullen veld. Er moet met de muis op dat veld geklikt worden.

Hoe krijg ik het voor elkaar dat als ik de knop 'Nieuw' heb gedruk, ik én naar een nieuw record ga én dat de cursor naar het eerste in te vullen veld gaat?

Alvast bedankt.

Je kunt op je formulier de Tabvolgorde instellen (<Beeld>, <Tabvolgorde>; vermoedelijk wordt er naar een ander veld gesprongen.

Je kunt op je formulier de Tabvolgorde instellen (<Beeld>, <Tabvolgorde>; vermoedelijk wordt er naar een ander veld gesprongen.

Bedankt voor de reactie. Hier had ik zelf nog niet aan gedacht.

Na testen blijkt dit niet te werken in mijn situatie, omdat ik de knop 'nieuw' in de koptekst heb staan.

Zijn er nog andere mogelijkheden (behalve de knop uit de koptekst te halen)?

Een knop krijgt standaard de eigenschap <Tabstop>=Ja. Die moet je dan op Nee zetten, als je de knoppen niet wilt tabben. (wat logisch is.....)

Een knop krijgt standaard de eigenschap <Tabstop>=Ja. Die moet je dan op Nee zetten, als je de knoppen niet wilt tabben. (wat logisch is.....)

Kijk, die wist ik nog niet. Ik heb e.e.a. aangepast en het tabben door de velden gaat nu al beter. Helaas is dit nog niet de oplossing voor mijn probleem.

Wat wordt er dan nu geactiveerd als je een nieuw record maakt?

Wat wordt er dan nu geactiveerd als je een nieuw record maakt?

Voor zover ik kan zien, wordt er niks geactiveerd bij het aanmaken van een nieuw record. Ik moet met de hand een veld kiezen.

Bijgevoegd een kale versie van de database (vanalles en nogwat is er uit gesloopt, dus sommige dingen zullen wellicht niet werken).

Het gaat over beide formulieren in deze database.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Ik vrees voor je dat je voorbeeldje perfect werkt....

Ik ben je ff kwijt Michel. Wat bedoel je met 'perfect werkt'? (dat alles het naar behoren doet in de database, maar met het probleem óf dat het probleem bij jou nu niet voorkomt?)

Laatst bewerkt:

Nou bij mij niet. Het lijkt erop, dat niets de focus krijgt. Tabtoets doet ook niets, nadat er op de Nieuwknop is geklikt. Pas als ik aan de code bv:

Me.VNAAM.SetFocus

toevoeg dan gaat het werken.

Nou bij mij niet. Het lijkt erop, dat niets de focus krijgt. Tabtoets doet ook niets, nadat er op de Nieuwknop is geklikt. Pas als ik aan de code bv:

Me.VNAAM.SetFocus

toevoeg dan gaat het werken.

Kijk Charles,

Dat is de oplossing die ik zocht. Hoe simpel kan het zijn.

Bedankt. Probleem opgelost :D

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan