na een installatie van software wil je computer zich niet meer opstarten.

Status
Niet open voor verdere reacties.

hecosys

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2002
ik heb een computer die na het installeren van software of programmas niet meer wil opstarten.
hij blijft dan haken waar je normaal het windows logo ziet. Je moet dan de computer uit zetten en elke keer proberen dat hij het wel pakt.
ik heb het al met verschillende videokaarten gedaan.
Op de computer heeft eerst win98 opgestaan.

wat is nu verstandig.
HD format en dan win98 erop zetten.??

1000mhz computer 512mb ram.ddr

gr. niek

games..

het begon al na de installatie van xp... om de computer vannieuwe op te starten na de installatie.

Misschien is je harde schijf op z'n eind? Veel fabrikanten van harde schijven hebben een tooltje waarmee je je schijf kunt testen of hij nog goed is.

Grote kans als je 98 er weer op zet je geen probleem hebt Denk dat XP je geheugen niet accepteert omdat je zegt dat het al bij de installatie daarvan begon Z.g.n (geheugen probleem)

ik heb 2 verschillende hd geprobeerd en bij allebij doet hij zo. maar als het aan het geheugen ligt dan kan de computer toch niet opstarten.

dus jullie conclusie is win98 vannieuwe installeren.

1000mhz computer 512mb ram.ddr

Hier kan heel goed Xp op draaien !!!!

Het kan een hardware fout zijn van bvb je audio-kaart, je hebt zelf al aangegeven dat je diverse video-kaarten heb geprobeerd.

Installeer XP op een zo kaal mogenlijke machine, verwijder alle onnodige kaarten ( ethernet > 56k modem > audio enz ) en test de pc uit, vervolgens doe je de kaarten een voor een weer terug totdat je weer problemen krijg.
De floppy-drive en brander ook uitschakelen, laat wel een dvd-rom of cd-rom intact anders kan je XP niet installeren:)

groetjes speedtouch

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan