na enige tijd crash mijn pc start opnieuw op

Status
Niet open voor verdere reacties.

ciske de rat

Verenigingslid
Lid geworden
10 jun 2003
Berichten
960
na enige tijd game of een stress test gpu
krijg ik blauw scherm
en qr code
met de foutmelding stopcode whea_uncorrectable_error
als ik ga zoeken op goolge kom ik uit dat ik mijn windows moet update maar er zijn geen updates meer
ccleaner er over gaf 4 drivers aan dat die niet goed waren ook geupdate
helaas na 3 keer de stress test uit voeren klapt hij er vrolijk weer uit met de zelfde
melding
iemand een idee om dit op gelost te krijgen

UserBenchmarks: Game 47%, Desk 85%, Work 39%
CPU: Intel Core i7-4790 - 78.2%
GPU: Nvidia GTX 1060-6GB - 54.9%
SSD: Samsung 970 Evo NVMe PCIe M.2 1TB - 165.9%
SSD: WDC WD60EZAZ-00SF3B0 6TB - 28.4%
SSD: Samsung 870 QVO 1TB - 112.2%
SSD: PNY CS900 480GB - 71%
RAM: Crucial CT102464BA160B.C16 2x8GB - 56.3%
MBD: Asrock Z97 Extreme6

de pas is weeek geleden opnieuw geinstallerd onder windows10
 
Laatst bewerkt:
Hallo

Niet vermeld , maar ....

Wat zeggen de temperaturen gedurende die stress test.

Kan de voeding het gevraagde vermogen wel aan ???

Peter
 
Peter systeem draait jaar voeding is voldoende temperatuur is goed watergekoeld in eens 2weken geleden na 20 min gamen dat dit gebeurd stress test na 1 of 2 A3 keer dat hij er uit flopt met deze foutmelding ik heb nu updates gedraait via een andere tool en kom niet verder als inaccessible boot divice
 
ik ben nu opnieuw instaleren dan zal ik eens kijken heb wel ff wat stof bof weg gehaald

is er iemand die met mij een stappen plan om mijn hardware te onder zoeken waarom mijn pc crash telkens
enn de zelfde foutmelding steeds krijg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Microsoft zegt over die foutmelding:
If you see the text “WHEA_UNCORRECTABLE_ERROR,” it means that a hardware error has occurred.
Dat KAN met drivers te maken hebben maar het kan natuurlijk ook echt defecte hardware betekenen.
Je zou eens kunnen beginnen met het testen van afzonderlijke onderdelen (dus geen algehele stress test), geeft dat geen duidelijkheid dan de volgende stap.
Alle niet nodige onderdelen uit de pc halen, testen, en als het goed gaat weer een hardware onderdeel terugbouwen en weer testen.

Bij Intel staat daar een mooi stukje over
https://www.intel.com/content/www/u...0028099/processors/intel-core-processors.html
 
Laatst bewerkt:
Als het vermoeden bij de videokaart ligt zou je Video Card Stability Test er eens op los kunnen laten.

link die je geeft is niet goed kaart heb ik er uit gehaald nu draait mijn pc weer redelijk wijs alleen beeld is niet over teschrijven
intern op mobo hahah

UserBenchmarks: Game 7%, Desk 60%, Work 7%
CPU: Intel Core i7-4790 - 65.3%
GPU: Intel HD 4600 (Desktop 1.25 GHz) - 2.8%
SSD: Samsung 970 Evo NVMe PCIe M.2 1TB - 78.7%
SSD: WDC WD60EZAZ-00SF3B0 6TB - 24%
RAM: Crucial CT102464BA160B.C16 2x8GB - 50.8%
MBD: Asrock Z97 Extreme6
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hier werkt de link prima, had misschien alleen even moeten bij moeten schrijven dat het een directe download link is.
Maar als je met de videokaart er uit wel een stabiele pc hebt dan heb je waarschijnlijk het antwoord al.
 
@ciske de rat,
Om ons wat werk te besparen:

- Graag alleen een nieuwe reactie aanmaken wanneer er reeds gereageerd is op je laatste reactie. Dit voorkomt onnodig berichten moeten samenvoegen om het onderwerp overzichtelijk te houden.


Hier werkt de link prima, had misschien alleen even moeten bij moeten schrijven dat het een directe download link is.
Maar als je met de videokaart er uit wel een stabiele pc hebt dan heb je waarschijnlijk het antwoord al.

durf niet te zeggen ik kreeg net weer een crash na 1 dag met toeval opstarten van een game dus ik gaat ff kijken of andre mobo kan fixen voor intel

inmiddels heb ik stress test prime 95 op mijn pc los gelaten
gelijk na 2 min klapt mijn pc er uit wat euvel dan is is de vraag

inmiddels met camera er op blijkt weer de zelfde code te krijgen dus ligt niet aan de video kaart

bij programa occt progrma gedownloaden die je afhankelijk kan laten teten
bij de cpu die test duurt een uur na 3 min crash de pc en de temp blijft rond de 47 hangen
ligt dit aan de cpu of aan mobo
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan