• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Na enkele formules kan excel geen draaitabel meer geven (de draaitabel is bijna leeg)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Elineee

Gebruiker
Lid geworden
1 mei 2014
Ik heb in een excel fil enkele tabbladen gemaakt waarin ook enkele formules worden berekend en doorgelinkt.

http://www.mijnbestand.nl/Bestand-JZZCPFONPDMR.xlsm

Nu wil ik in het laatste tabblad een draaitabel van deze gegevens hebben. Wanneer ik echter een draaitabel probeer te maken is deze bijna leeg (zie tabblad tabbellen en grafieken). Terwijl deze draaitabel het eerder (zie tabblad gegevens plakken) wel deed. Hoe kan ik dit probleem oplossen?

Groetjes Eline Ploem

Het probleem van de missende gegevens, zit hem in het feit dat op sheet 3 de gegevens in kolom B niet overeenkomen met de gegevens op sheet 1.
Daardoor krijg je ook een andere uitslag in je draaitabel. Na 8-2-2014 staan er geen cijfers meer vermeld.

Eline,

De draaitabel is correct maar de manier waarop je hem ingericht hebt is niet goed.
De draaitabel is leeg omdat je in het waardegebied geen gegevens hebt opgenomen.
Je hebt zowel de "datum" als de "SVM correct" opgenomen in de Rijlabels waardoor de draaitabel
deze toont in de rijkolom maar hij weet niet welke hij tellen of optellen moet.
Ik vermoed dat je de "SVM correct" in de draaitabel moet verplaatsen van rijlabels naar waarden.
Hierdoor worden het aantal "SVM correct" waarden geteld per datum en geplaatst in de intensity correct
kolommen.

Veel Succes.

Plaats "Aantal van SVM correct" eens in het vak onder 'waarde'

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan