Na enkele minuten geen internet meer met Multikabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

GJJ

Gebruiker
Lid geworden
11 feb 2005
Berichten
6
Beste,

Het volgende,

Heb kabelinternet bij Multikabel. Het modem (surfboard via utp kabel) werkt gewoon (lijntest laten doen door MK).

Als ik opstart heb ik gewoon internet. Na enkele minuten wordt dit steeds trager totdat ik niet meer het internet op kan. Ik krijg elke keer een juist ip-adres.

Het volgende heb ik geprobeerd.

Andere kabel
Reset modem dmv stekker
Reset modem dmv piepklein resetknopje
Reset modem via browser (als ik deze nog net aan kan roepen)
Uitschakelen QOS pakketplanner
Uitschakelen tcp ip, reboot en weer inschakelen.


Kan iemand me hiermee helpen?
 
Misschien een domme vraag maar je hebt wel goed gescant op adware en virussen?
En je hebt de firewall op aan staan?
 
Heb Norton Internet Security, en uiteraard eerst met adaware, spybot en Hijack gescanned en schoongemaakt. Windows firewall staat aan alsmede die van Norton. Heb ook Norton uitgezet in de msconfig maar het probleem blijft.
 
Eén firewall gebruiken wil je kunnen internetten, zet die van Windows zelf maar uit dus alleen de NIS (weer aanzetten in msconfig) draaien, kijk eens hoe dat gaat.
 
Helpdesk van Multikabel al gebeld??? Misschien zit er bij hun wel een storing.
 
Ik heb beide firewalls al uitgezet.. Daarnaast blijft het dan toch opvallend dat ik na 'enkele minuten' geen internet meer heb.

Multikabel heeft inderdaad storingen gehad. Echter het probleem bestaat al twee maanden. Multikabel zegt op het moment geen storingen in mijn regio te hebben.
 
Soms wil het wel eens helpen om Norton Internet Security opnieuw te installeren. Weet uit ervaring op de helpdesk dat dit programma vaak de boosdoener was.
 
Het probleem deed zich al voor vóórdat Norton erop stond.
 
Als dit echt al zo lang speelt zou ik zeker eisen (beetje op je strepen gaan staan) dat er een monteur langs komt, bovendien denk ik ook niet dat het aan de NIS ligt. Standaard antwoord van de meeste helpdesks. Vraag naar iemand die er echt verstand van heeft, dat prikkelt. Draai al jaren probleemloos dat programma en heb ook Mulitkabel. Ken je mensen in de buurt met Multikabel die hetzelfde ervaren? Informeer eens hier en daar. Modem kan ook toch bagger zijn ondanks de doormeting. Ook alle instellingen met Multikabel doorgenomen?

(heb ook eens 'maar' drie dagen zonder internet gezeten, lag aan mij (NIS), not so, moet gezegd, zij belden terug, probleem lag wel bij hun, iets kapot in een schakelkast)
 
Laatst bewerkt:
Ik denk inderdaad dat ik Multikabel maar weer ga bellen. Alles is nagekeken, volgens mij ligt het probleem niet bij mij. Bedankt tot zover.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan