Na Firmware, Router doet niks

Status
Niet open voor verdere reacties.

phobix

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2006
Hallo, ik heb een Sitecom 161 ofzo.. en mijn internet ging slome sommige pagina's opende hij niet. Dus stond er op de site dat ik een Firmware update moest doen. Ik heb een bestandje van de site gedownload het bestand was 3mb, en ik ging naar de router pagina --> firmware --> update en toen deed hij niks meer.. mijn laptop ziet hem niet meer hij blijft hem indentificeren :(.. ik vraag me nu dus af of me router na zijn grootje is?? Of hoe krijg ik hem weer aan de praat. Later kwam ik er achter dat er een groter bestand was van de Firmware.. heb ik nu dus de verkeerde gepakt.. ? Heb ik hier nog garantie op..

De firmware van de WL-161 die ik zie is 1.37MB groot.
De router resetten (knopje zit meestal achterop) en dan met een kabel aansluiten op een systeem en de firmware opnieuw flashen. Draadloos flashen is geen goed idee.

Ik heb hem 10 x gerest.. ik heb het via de kabel gedaan, en idd ik heb dat bestand van 1,37mb gedaan, maar hij doet helemaal niks. Of reset ik hem verkeerd?

Hoe ik reset:

- Knop inhouden 10 sec
of
- Knop inhouden stekker in / uit halen.

Hoelang je de knop ingedrukt moet houden staat in de handleiding:
< 4 sec -> reboot met behoud van instellingen
> 4 sec -> volledige reset terug naar fabrieksinstellingen

10 sec zou dus een volledige reset zijn. Daarna zou je via de browser met het standaard gebruikersnaam en wachtwoord de router weer moeten kunnen benaderen.

Dat kan ik dus niet. Ik kan na 10 seconden resetten nog steeds niet op de router site komen ;). Me laptop ziet me router als een Onbekend netwerk.. dan heb ik alleen lokaal en verder kan ik er niks mee.

Vervelend om te zeggen, maar een verkeerd geflashte firmware zorgt vaak voor een niet zelf meer te repareren router helaas....

Dat is minder, maar het moet toch eerlijk gezegt niet kunnen. Dus me router is nu kapot.. sitecom is gewoon een ... merk vind ik dan.

Eerst werkt me internet goed na paar dagen bam, slome internet sites die niet openen.. doe ik firmware van hun site.. en nu is hij stuk ..

Alleen niet het goede betsand niet gebruikt, maar daar kan Sitecom niets aan doen....

Tja.. oke maar Sitecom moet er gewoon voor zorgen dat het mijn internet in de eerste Plaats NIET vertraagt.. draad / draadloos internet ging te slome door me router.

Dat is minder, maar het moet toch eerlijk gezegt niet kunnen. Dus me router is nu kapot.. sitecom is gewoon een ... merk vind ik dan.

Eerst werkt me internet goed na paar dagen bam, slome internet sites die niet openen.. doe ik firmware van hun site.. en nu is hij stuk ..

Of Sitecom een goed merk is is niet aan de orde.

Je hebt (waarschijnlijk) een foutieve firmware geflashed

Nu weet ik niet hoe je je laptop aan de router hebt aangesloten maar je moet het iig bekabeld doen. En wat voor ip adres krijg je dan van de router? (als je al wat van de router krijgt)

Het probleem zat zo: Me router ( sitecom ) zorgde er voor dat ik Slome / traag, geen internet had. Alles lag via de kabel.. dus ik heb nu verkeerd geflasht en ik krijg niks meer geen ip.. me laptop ziet me router als onbekend netwerk.

tja lastig

maar even wat gesloten vragen

1 na de restet van je router
heb je hem toen met een kabel op je laptop aangesloten of draadloos

als hij aangesloten is met een kabel en je geeft in een dos venster "ipconfig /all "
wat voor adressen krijg je dan terug ?

Nou ik heb 2 routers nu nog maar 1 ;)..

192.168.2.1 is de router site van me andere router
192.168.0.1 is de router site van me Sitecom ;)

En nog iets speciaals ingesteld op die routers en hoe ging de draa van router 1 naar router 2=

Nee, niks speciaals normale router die andere. Gewoon router met draad niet draadloos.

Draad van de modem in de router, dan naar andere pc's en naar de andere router.. ipv mijn pc ;).. om het in testellen..

En dat was dus je probleem met internet, dat werkt zo niet.

Om twee routers goed samen te kunnen laten werken moet je om te beginnen in 1 van de routers de DHCP functie uitschakelen. Daarnaast moet de kabel die in de 2e router gaat in een PC poort en niet in de normale `upload` poort.

Heeft dus niets met de kwaliteit van Sitecom te maken, maar met verkeerd gebruik van twee routers aan elkaar!!!!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan