Na formateren geen internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

kyrav

Gebruiker
Lid geworden
10 okt 2009
Berichten
11
Ik heb gister mijn laptop geformateerd en dat is tot nu toe allemaal goed gegaan. Maar toen had ik mijn wifi kaart geinstalleerd en hij zegt dat ik gewoon verbinding heb met internet, maar als ik internet explorer open dan zegt hij dat ik geen internet heb ofzo. Ik heb na het formateren nog geen instellingen gewijzigd dus moet ik misschien nog iets wijzigen?
 
Moederborddrivers ook geïnstalleerd (of maakt de wifi driver deel uit van de mobo disk)?
 
Ik heb windows xp geinstalleerd en mijn wifi is een aparte cd rom en kaart in mijn laptop omdat mijn interne wifi niet werkt. wat is mobo?
 
Dat stond in de regel ervoor : moederbord (mobo)
Je hebt bij je laptop een cd gekregen waarop de mobodrivers (chipsetdrivers) staan. Die CD moet je hebben.
Het niet werken van de onboard wifi zou heel goed het gevolg kunnen zijn van altijd al ontbrekende mobodrivers.
 
De cd's die ik heb gekregen bij mijn laptop zijn de recovery cd ( met windows xp), managed (drivers &utilities), managed (windvd), managed (nero express).
Moet ik die allemaal installeren?
 
De cd's die ik heb gekregen bij mijn laptop zijn de recovery cd ( met windows xp), managed (drivers &utilities), managed (windvd), managed (nero express).
Moet ik die allemaal installeren?

Wat denk je?
 
okee (sorry lekker snugger ben ik weer). En dan hoort internet het te doen?
Moet ik de andere 2 van managed ook installeren?
 
Windvd zou ik doen, Nero ook als je met Nero DVD's en CD's wilt gaan branden. De utilities zijn niet allemaal nodig (misschien wel geen één) De drivers van die schijf wél!
 
Laatst bewerkt:
als ik op de cd-rom klik op deskupdate: drivers installation express krijg ik een melding dat ik het niet kan downloaden.
hij zegt:
FSC DU Browser:
(iets in het duits) Zugriffverletzung bei adresse 100170E1 in Modul 'activex.ocx''. Lessen von adresse 00000014
iemand enig idee wat er mis is?
 
Geen flauw idee!
Als je die CD verkent (de root van die CD) wat zie je dan allemaal -> wélke bestanden zie je dan staan?
 
mappen: bin, driver, html, manual, software
enwat tekst documenten.
als ik klik op de map driver zie ik de mappen: chipset, display, hotfix, modem, network, pci, pcmia, processor, software, sound, storage, touchpad
 
Hij kan ook niet downloaden, daar je (netwerk)drivers nog niet zijn geïnstalleerd.
Zoek eens op de cd naar de driver van je draadloze netwerkkaart, en installeer die als eerste.

Pasja, sorry voor de interruptie
 
Laatst bewerkt:
mappen: bin, driver, html, manual, software
enwat tekst documenten.
als ik klik op de map driver zie ik de mappen: chipset, display, hotfix, modem, network, pci, pcmia, processor, software, sound, storage, touchpad
Er zijn m.i 2 mogelijkheden: die CD is zelfstartend en dan zou je simpelweg een startmenu moeten krijgen, óf er moet in de root van die CD iets staan van:

setup

of iets dergelijks, die je dan zou moeten dubbelklikken.

mappen: bin, driver, html, manual, software
enwat tekst documenten.
als ik klik op de map driver zie ik de mappen: chipset, display, hotfix, modem, network, pci, pcmia, processor, software, sound, storage, touchpad
Dit zijn dus ál je broodnodige drivers........!!!

de hele map netwerk installeren?

nee ! Je hebt álle drivers van die CD nodig, maar geen 'mappen'.
 
Laatst bewerkt:
k kan in de map netwerk uit deze bestanden kiezen: boradcom_lan_v3_51_0_0_wxp
broadcom_msi6820_wlan_v3_30_15_0_wxp
broadcom_wlan_v3_10_36_0_wxp
gemtek_wlan_v2_1_17_50_wxp
intel_wlan_2100_v1_2_1_4_wxp
intel_wlan_2200_v8_0_12_20000_wxp
intel_wlan_2200bg_v8_0_12_2000_wxp
msi_wlan_broadcom_v3_30_15_0_wxp
msi_wlan_ralink_v2_2_1_0_wxp
ns_lan_v5_0_137_2_wxp
raling_msi_6822_wlan_v2_02_01_0000_wxp
realtek_lan_rtl8139_v5_607_1007_2003_wxp
realtek_lan_v5_607_1007_2003_wxp
realtek_wlan_rtl8180_v5_162_1030_2003ccc_wxp
sis_lan_900pci_v1_16_0_0_wxp
via_lan_rhine_II_v3_22_0_407_wxp

moet ik ze allemaal installeren?
 
Nee, niet "kijken", da's precies de reden dat ik eerder al schreef dat je de Setup van die CD aan de gang moet krijgen, het wemelt van verschillende drivers op die CD en aan 99% ervan heb jij niets, ik vermoed dat de setup + vervolgtool automatisch de juiste drivers voor jouw machine 'pakken'. Wij (de meeste consumenten) zijn met zijn allen veel te dom (ook jij dus) om zelf exact de juiste drivers te kunnen selecteren, daarom zal de fabrikant wel een tooltje hebben ingebouwd dat er voor zorgt dat de juiste drivers worden geïnstalleerd.

Die eerdere foutmelding, hoe / waar / wanneer ontstond die? Welke actie van jou had die melding tot gevolg?
 
Laatst bewerkt:
internet doet het! bedankt. nu alleen nog de andere drivers installeren
 
Als je je echt niet in kunt houden, download en installeer dan eerst de PC Wizard 2009 en zoek de exacte namen en types van de in de machine zittende hardware op.

De Wizard -> Klik
 
nu doet ineternet het alleen met de kabel alleen nog niet met de wifi.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan