Na formatteren drivers kwijt.

Status
Niet open voor verdere reacties.

elaine2

Gebruiker
Lid geworden
28 okt 2006
Hallo.

Ik heb mijn c-schijf geformatteerd en er xp- home opnieuw opgezet.
Bij het opstarten zie ik eerst een zwart scherm met onderin grote witte i tekens waarna het ff duurt voordat ie opstart.

Verder ben ik mijn driver kwijt voor geluid. Ik kan hem nergens downloaden, ben al uuuuren bezig, gaaap.
Ik had Soundmax. Heb Everest erop zitten inmiddels, kan het opzoeken, wat voor moederbord ik heb.
Ik kom nu niet verder en baal als een stekker.
Wie kan me helpen alsjeblieft?

Graag type moederbord + de naam van de audiochip (vind je ook binnen Everst) en dan heb je (ik zou bijna willen zeggen gegarandeerd) binnen 5 minuten daarna, een link voor de juiste driver.......

Laatst bewerkt:
Heb je geen CD van het moederbord,daar staan over het algemeen de drivers ook op.

Greetz

Hdeb je de chipset-drivers en mobo-drivers geïnstalleerd? De juiste volgorde vain installatie van XP is eerst WinXPzelf, mlet daarna eventueel SP2. Vercolgens, alvorens IETS anderes, zelfs VGA-drivers en zo, te installeeren, moeten eernst de chipsetdrivers geïnstalleerd worden, vervoldens de mobo-drivers en dan pas de andere. Op het einde van de rit WinUpdate uitvoeren tot er geen updates van betekenis meer zijn.

Jan

Graag type moederbord + de naam van de audiochip (vind je ook binnen Everst) en dan heb je (ik zou bijna willen zeggen gegarandeerd) binnen 5 minuten daarna, een link voor de juiste driver.......

Hallo Pasja,

Moederbord is Fujitsu Siemens D1520
Audichip vind ik niet, sorry, maar heb je hier wat aan?
Mediaapparaat Intel 82801DB-ICH4-AC97

Groetjes, Elaine.

Hdeb je de chipset-drivers en mobo-drivers geïnstalleerd? De juiste volgorde vain installatie van XP is eerst WinXPzelf, mlet daarna eventueel SP2. Vercolgens, alvorens IETS anderes, zelfs VGA-drivers en zo, te installeeren, moeten eernst de chipsetdrivers geïnstalleerd worden, vervoldens de mobo-drivers en dan pas de andere. Op het einde van de rit WinUpdate uitvoeren tot er geen updates van betekenis meer zijn.

Jan

Ik begrijp niet wat je bedoelt. Ik ga ervan uit dat XP dat zelf mee geinstalleerd heeft. Updates staan aan en ik krijg geen melding dat ie SP2 wil installeren.
Heb geen idee hoe ik SP2 zelf kan halen op de site.
Er zijn wel updates geinstalleerd vandaag maar sommige niet, dat gaf de geschiedenis aan.

Ik ging er idd. vanuit dat de moederborddrivers na de installatie van Windows zouden zijn geinstalleeerd.
Zoek naar de met de PC meegeleverde CD rom en installeer EERST de moederbord drivers. (Het geluidsprobleem zal daarmee wel opgelost zijn)

SP2 kun je bij Microsoft aanvragen (krijg je gratis de CD thuisgestuurd) of downloaden.

Tip: ga met die computer NIET het internet op VOORDAT je SP2 hebt geinstalleerd.
Zit je met die pc nu op het internet dan ben ik bang dat je al tientallen ellendige dingen op je pc hebt gekregen.

Laatst bewerkt:
Ik ging er idd. vanuit dat de moederborddrivers na de installatie van Windows zouden zijn geinstalleeerd.
Zoek naar de met de PC meegeleverde CD rom en installeer EERST de moederbord drivers. (Het geluidsprobleem zal daarmee wel opgelost zijn)

SP2 kun je bij Microsoft aanvragen (krijg je gratis de CD thuisgestuurd) of downloaden.

Tip: ga met die computer NIET het internet op VOORDAT je SP2 hebt geinstalleerd.
Zit je met die pc nu op het internet dan ben ik bang dat je al tientallen ellendige dingen op je pc hebt gekregen.

Ik heb een DVD met drivers en utilyties erbij maar die kan ik niet draaien, DVD doet het niet. Dus dat schiet ook niet op :eek:

Zoek alle gegevens van het moederbord op en plaats ze hier, dan kun je alle benodigde drivers downloaden en installeren.

Geluid: Klik

Beste Pasja,

Ik kan SP2 niet installeren zegt ie. Zou wat met het systeem te maken hebben.
Snap er niks van!!

Zoek alle gegevens van het moederbord op en plaats ze hier, dan kun je alle benodigde drivers downloaden en installeren.

Geluid: Klik

Die link die je me geeft had ik gister ook gevonden. Als ik dan op de driver klik krijg ik alles in het frans, ook dat snap ik niet.

Klerin beetje creativiteit misschien ? Klik

Nu al die tijd bezig geweest met updaten via Microsoft update.
Eindelijk SP2 binnen..... ik start de PC opnieuw op en krijg een beeldschermresolutie van 800x640. Die ik dus niet kan veranderen!
Wat nu... ik word hier echt heel gestresst en verdrietig van :(

Geef eens de naam en type nummer van die Fujitsu Siemens, en niet van het moederbord, maar van die hele computer.

Elaine,
die lage resolutie wordt veroorzaakt door het niet (correct) geinstalleerd zijn van de videokaart driver(s). Die moet je dus weer apart / opnieuw installeren en dan komt ook dat goed.

Laatst bewerkt:
Zoek hier je drivers eens op, even je computer selecteren, bij personal computers, consumer PC, Scaleao en 600, drivers aanvinken die je wilt hebben, en voor XP home kiezen, bij Everst kunt je zien, voor welke audio, video en lan je ze moet hebben, en kies die van de laatste datum.

Zoek hier je drivers eens op, even je computer selecteren, bij personal computers, consumer PC, Scaleao en 600, drivers aanvinken die je wilt hebben, en voor XP home kiezen, bij Everst kunt je zien, voor welke audio, video en lan je ze moet hebben, en kies die van de laatste datum.

Had ik al geprobeerd maar dat lukt me niet!

PC is nu weer aan het updaten(61 updates)

Driver geluid is: Intel 82801DB ICH4 AC97
Driver grafisch is: Intel 82845G/GL/GV
Ik zoek me de ****** maar vind de download nergens.

Het ergste van alles vind ik dat ik Drivers&Utilitys op DVD heb meegeleverd gekregen maar de DVD speler doet het niet meer.
Kan ik deze DVD niet op een CD rom zetten?

Beste mensen,

Bedankt voor jullie aandacht en hulp. Maar ik ben niet zo makkelijk in dergelijke technische zaken als jullie.

Ik heb de C-schijf WEER opnieuw geformatteerd, en ik ga internet met deze pc niet meer op voordat de drivers er allen weer opstaan zoals het hoort.
Ik heb het gehad namelijk! Van de week breng ik de pc naar een pc zaak en laat hem in orde maken.
Verder zoek ik nog uit of het mogelijk is om de DVD met drivers&utilitys over te zetten naar een CD rom.
Ik verzoek tevens de pc zaak om naar mijn DVD speler te kijken.

Groetjes, Elaine.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan