na formatteren geen goed beeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

marianneke

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
25 feb 2001
Heb de pc van mijn broer geformatteerd, W98 schoon er op.

Dacht alles klaar te hebben, maar er is iets niet goed met het beeld.
beeldscher.jpg

En zoals je ziet aantal kleuren, was meer. Schermresolutie kan hier niet meer ingesteld worden, was eerder wèl mogelijk.

Ik heb geprobeerd een spelletje met amper eisen te spelen, maar zelfs dat lukt niet: beeld wordt zeeer langzaam en schokkerig opgebouwd.

Moet ik de oplossing zoeken in het downloaden van drivers? (video on board, heb geen software van het mobo)

EDIT:
dit geeft UDI:
Standaard PCI grafische adapter (VGA)
Intel Corporation 82810 Graphics Controller
Chip: Intel Corporation 82810 810 Chipset Graphics Controller
Detail
PnpID
VEN_8086&DEV_7121&SUBSYS_02008086&REV_03
Vender
(Standaard beeldschermadapters)
Device
Standaard PCI grafische adapter (VGA)
Chip Vender
Intel Corporation
Chip
82810 810 Chipset Graphics Controller
OEM Vender
Intel Corporation
OEM Device
82810 Graphics Controller

Inderdaad ligt de oorzaak na.w. in de drivers van je videokaart.

Als je vidio kaart on-board zit moet je als het goed is een cd-rom hebben van je moederbord.
Daar staat de driver van je vidiokaart op om deze te installeren.
Als je deze niet meer hebt,kun je het best kijken bij de homepage van je moederboardmerk, daar zal je de driver vinden voor je vidiokaart.

Ben niet zo'n held...

Moet ik hierop zoeken bij driverguide?
" 82810 810 Chipset Graphics Controller "

Ik ga dit morgen proberen.

Overigens draait ie op W98.
Als je bij die link van jou kijkt, heb ik nr 1 gedownload.

Heb ik nog een andere vraag: ik heb eerder dus al heel veel moeite moeten doen om het geluid aan de praat te krijgen (eerder topic) en nu dan weer "gedoe" met het beeld. Kan ik nog meer verwachten?

M$ blijft werken volgens het principe plug and pray.

Laatst bewerkt:
Dat ligt er een beetje aan de hardware, de meest bekende hardware word wel ondersteunt. Maar dat is niet zoveel, zeker niet als het recent is. Gewoon hopen, en als je een probleem hebt post het gewoon weer op het forum ;)

Ook het geluid geeft je problemen? Ook deze driver zal op die cd rom staan wat bij je moederbord zit.
Als je zeker weet dat het de juiste cd-rom hebt van je moederbord dan start deze op en installeer met een gerust gevoel de drivers van je beeldscherm en geluid.
De andere drivers heb je misschien ook nodig,bijvoorbeeld de chipset van je moederbord en als je een modem gebruikt die erin zit zal deze er ook bij zitten.

****a! beeld is prima nu!

Voor wat betreft de rest: ik heb helaas de cd niet die bij het mobo hoort. Dàt was dus juist het probleem.

Gelukkig gaven jullie me voor het beeld in 1 keer de juiste drivers. Met het geluid ben ik echt een hele dag bezig geweest...

Modem-drivers heb ik ook gevonden.
Meer zit er eigenlijk niet in.

Alleen ben ik niet zeker of er verder mbt het mobo nog iets meer moet worden geinstalleerd?

Als je pc verder doet wat hij moet doen wat betreft de hardware hoef je verder niet nog iets te installeren voor je moederbord. Het enige wat kan zijn is dat het zou kunnen dat je merkt dat hij te kort gaat schieten wat snelheid betreft, hier zou je dan de chipset van je moederboard moeten bijwerken met een uodate of driver.
Dit laatste is wel belangrijk dat je ervoor zorgt dat je de juiste driver hiervoor installeert. Ben je tevreden, dan zou ik dat laatste achterwegen laten.

Succes

En brand de drivers even op een cd, zodat je bij een nieuwe format alles zo weer kunt installeren ;)

haha,
wat dacht je jongens, dat ik als eerste heb gedaan...??

veilig weggeborgen hoor!

Maar toch bedankt voor jullie méédenken!

Heb overigens Norton Ghost ook maar even laten gaan, volgens mij ben ik nu wel goed ingedekt.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan