Ik heb een probleem met de internetverbinding van de pc van zoonlief. Hij heeft een pc overgenomen van een vriendje. Internet werkte. Schijf geformatteerd en windows XP opnieuw geinstalleerd. Computer werkt. Herkent toetsenbord, muis, usb-poorten e.d., maar na bekabeling aan het modem Zyxel (4 internet poorten en router) doet internet het niet. Via probleemoplosser geprobeerd e.e.a. werkend te krijgen. Maar als ik dan naar configuratie/internet/netwerkverbindingen ga, dan krijg ik in de lijst met hardware geen modemoverzicht. Onze internetprovider is Telfort (voorheen Tiscali) en wij hebben een ADSL breedbandverbinding. Aan de hand van het 'modemboekje' een aantal stappen doorlopen: Via start - configuratiescherm - netwerk- en internet-verbindingen - netwerkverbindingen krijg ik een venster waarin de inbelverbindingen zouden moeten staan. Daar tref ik echter niets aan, terwijl ik voor optie LAN-verbinding moet kiezen (rechtsklikken). Daarna zou ik dan volgende schermen moeten doorlopen. Maar ik weet ook niet, of dit voor alle aangesloten pc's doorlopen moet worden, of dat dit alleen op de "centrale" pc gedaan moet worden. Het probleem ligt trouwens niet aan de bekabeling, want als we de internetkabel in de oude computer van zoon pluggen, dan krijgen we daar gewoon internet. Via probleemoplosser ook geprobeerd 'nieuwe verbinding' te maken voor adsl, maar dan krijg ik het antwoord dat het al geconfigureerd is. Moet ik nog iets extra installeren?
Wie o wie kan mij helpen? Ik weet best wel een hoop op te lossen aan computerproblemen (drie puberkids met pc's die een overmaat aan lef hebben om het e.e.a. uit te proberen, waarna zij eventuele problemen bij mamslief neerleggen......) maar nu zit ik met de handen in het haar.
Alvast dank voor jullie denkwerk,
Leah
Wie o wie kan mij helpen? Ik weet best wel een hoop op te lossen aan computerproblemen (drie puberkids met pc's die een overmaat aan lef hebben om het e.e.a. uit te proberen, waarna zij eventuele problemen bij mamslief neerleggen......) maar nu zit ik met de handen in het haar.

Alvast dank voor jullie denkwerk,
Leah