Na formatteren van mijn C: werkt Windows helaas niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

tomski

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2006
Hallo,

Ik dacht eens mijn ouders te helpen door hun computer een nieuwe frisse start te geven door eerst de C: schijf te formatteren met een floppydisk en daarna weer Windows te herinstalleren via twee recovery discs van Paradigit (waarschijnlijk 6 jaar oud). Het probleem is dat ik alle bestanden geïnstalleerd heb via die twee discs. Nadat het installeren klaar is zegt de recovery disk dat ik eerst beide cd's uit de cdreader moet halen en daarna opnieuw moet opstarten. Nou dat had ik gedaan, alleen na het starten van de bios etc kom ik op een zwart scherm met alleen een knipperend wit streepje. Ik weet bij god niet meer hoe ik ooit Windows XP nog draaiend kan laten maken. De recovery ging altijd geweldig. Maar nu (na het formatteren, wat ik wilde omdat er heel veel "mijn documenten" mappen waren onstaan door eerdere recoverys) start/werkt Windows XP gewoon niet meer. Wat kan ik doen? De bootvolgorde is als het goed is correct.

1st boot device [PM-WDC WD1600JB-00]
2nd boot device [SM-_NEC DVD_RW ND-]
3rd boot device [1st FLOPPY DRIVE]

Ik dacht helaas alles weer zelf te kunnen, maar dat is zoals je ziet niet gelukt. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!
Alvast ontzettend bedankt ;)

Groetjes,
Tom

Ik kan je verhaal niet echt volgen. Je schrijft dat je met een floppy de boel hebt geformatteerd, maar in het boot volgorde opsomminkje zie ik dat je de floppydrive helemaal niet als 1e hebt staan. M.a.w. je hébt helemaal niet kúnnen formatteren middels floppy?

Ik kan je verhaal niet echt volgen. Je schrijft dat je met een floppy de boel hebt geformatteerd, maar in het boot volgorde opsomminkje zie ik dat je de floppydrive helemaal niet als 1e hebt staan. M.a.w. je hébt helemaal niet kúnnen formatteren middels floppy?

Voordat ik de recovery met de Windows XP cd's had gedaan had ik de c: schijf al geformatteerd met de floppy. Voordat ik de cd's erin had gedaan had ik natuurlijk de CD bovenaan in het lijstje van bootdevices gezet. Nadat ik de cd's niet meer nodig had (na de installatie/recovery van Windows XP) startte Windows XP niet dus ik dacht dat het lag aan het feit dat ik de cd bovenaan in het bootmenu had gezet. Daarom had ik dit veranderd naar wat de huidige volgorde is.

Het probleem is dat Windows XP niet wil starten (dus ik vraag me ook af of op de recovery disks wel een volledige Windows XP staat..). Ik krijg dus na het laden van de BIOS een zwart scherm te zien met een wit knipperend streepje "_" net zoals in MSDOS.

Laatst bewerkt:
Hoi,
je hebt waarschijnlik de bootsector op je schijf mee geformateerd.
Leen een Win Xp schijf waar hetzelfde OS op staat en doe het volgende:

Succes.

Wauw bedankt! Het is gelukt ;)
Ook thanks gast0225 voor je tijd!
Groeten :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan