• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Na gebruik van valideren staat invoerinstructies op lastige plek

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nellekuh

Gebruiker
Lid geworden
30 jun 2010
Ik heb een invoer-excelblad. De velden die ingevuld moeten worden, hebben een voorwaardelijke opmaak, geel als nog niet ingevuld is.
De waardes staan in lijst en zijn met valideerfunctie te kiezen. Ik heb nu in invoerbericht een korte toelichting wat er ingevuld moet worden. Maar die tekst staat op zulke onhandige plek! Ik zou die tekst liever over de cel heen hebben staan. Kan dat? Kan ik de plek ergens zelf bepalen?

Of kan ik beter een andere mij onbekende optie gebruiken?

Alvast dank voor tips

Bijlagen

• scherm excel.JPG
    scherm excel.JPG
    30,6 KB · Weergaven: 50
Selecteer de opmerking en schuif met de muis tot de muisaanwijzer in een + (plus) veranderd.
Sleep het daarna ergens heen.

Laatst bewerkt:
Hm als ik er overheen muis, verschijnt er wel een + (dan wel eentje met dikker teken en kaderlijntje) Als ik die dan versleep door eerst te klikken met linker muisknop, komen alle velden allemaal op dezelfde plek in de sheet te staan. Met klik rechtermuisknop kom ik in de cel die eronder staat.

Ik krijg dus niet zo'n plusteken met pijltjes aan de 4 uiteinden van het teken.

Ben ik nou zo grijsblond?

Laatst bewerkt:
Upload anders je bestandje zonder gevoelige info.

En ik maar wachten omdat ik toch gepost had .....

Maar goed opnieuw de bijlage erbij als voorbeeld

Bijlagen

Wat zijn dat voor tekstvakjes, en waar haal je die vandaan.
De rechtermuisklik reageert er niet op.
Verslepen lukt met linker muisknop.

Het zijn niet de standaard opmerkingen.
Ook geen label.

Kun je uitleggen hoe je dit doet?

Laatst bewerkt:
Ach natuurlijk. :o

Doordat ze zo statisch zijn kwam ik er maar niet achter.
Bedankt.

Heb de tips vanuit dat andere engelstalige forum eens uitgeprobeerd. En raar maar waar, soms gaat het goed met tussentijds opslaan en zomaar bij een volgende niet. Heb besloten ze weg te halen en bij de invoerinstructies de info die ik wilde toevoegen, te geven.

En al doende, wil ik het toch steeds weer mooier maken. Dus ik ga me ook eens verdiepen in die optie formulieren.
Bedankt voor jullie hulp! Het helpt me zeker op weg!:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan