na her-installering geen geluid meer..

Status
Niet open voor verdere reacties.

pejola

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2005
Hallo,

Ik heb van de week al eerder een vraag gesteld,ben toen goed geholpen,maar het is nog niet klaar:

Ik heb de C-schijf opnieuw geïnstalleerd, had toen een flikkerend/golvend beeldscherm maar dankzij jullie hulp is dat goed opgelost.
Helaas heb ik nog steeds geen geluid, heb inmiddels de boxen opnieuw aangesloten maar ook dat helpt niet.
Mijn geluidskaart is SiS 1720 Audio Device..
Mijn moederbord is Asus Socket 478, SiS 651, P4S533
Zou ik soms ook de Bios moeten up-graden??

Voorheen was er volgens mij ook soundmax op de pc.

Alvast bedankt,Gr.Pejola

re-actie

het is volgens Everest: P4S533-MX.

Via SiS.com ook al geprobeerd de drivers te downloaden maar tijdens het installeren krijg ik halverwege een foutmeldingmet eoa nummer.

die drivers staan toch op je moederbord cd ??

puppie zei:
die drivers staan toch op je moederbord cd ??
Als je die niet meer hebt, kun je op de site van Asus de driver vinden.

en dat bord bestaat echt hoor ->:D <-

re-actie

ik heb idd op de Asus-site de drivers voor het moederbord gevonden,maar uit welke moet ik kiezen, er staan er dus 6 waar ik uit kan kiezen...waar moet ik opletten??

pejola zei:
ik heb idd op de Asus-site de drivers voor het moederbord gevonden,maar uit welke moet ik kiezen, er staan er dus 6 waar ik uit kan kiezen...waar moet ik opletten??

Sla ze dan gelijk allemaal op,maar je hebt alleen die voor je geluid nodig

sorry

maar hier kan ik niks mee...ik heb al een paar keer bestanden ge-download,uitgepakt maar er zit dan geen installatiebutton bij,dus eenmaal opgeslagen kan ik er niks mee

Je kan via apparaatbeheer je stuurprogramma installeren, kies als bron 1 van die mappen.

crash zei:
Je kan via apparaatbeheer je stuurprogramma installeren, kies als bron 1 van die mappen.

ok, ik weet nu hoe ik dat dus moet doen, maar waaronder valt SiS7012 audio device?is dat bij audiocodecs??
en waaronder moet ik Sounmax installeren?

Je hebt nl ook nog legacy-audio-stuurprogramma's....

Ik vind het allemaal wel een moeilijke toestand....

Als het goed is staan er vraagtekens in apparaatbeheer, omdat er geen driver geinstalleerd is. Normaaal vind je daar de geluidskaart onder:
Geluid, video en spelletjes

er staat idd een vraagteken bij "overige apparaten", bij Multimedia-audiocontroller...
moet ik daar de download voor Soundmax of poor de SiS1720 installeren?

bij de audiocodecs en legacy-audiostuurprogramma's staat er dat ze correct werken.

Ik zou eerst die SIS1720 proberen en dan kijken of je weer geluid hebt.

crash zei:
Ik zou eerst die SIS1720 proberen en dan kijken of je weer geluid hebt.

dit kreeg ik niet voor elkaar maar wel is het probleem opgelost met de SoundMax driver te installeren op de plek met het vraagteken in apparaatbeheer, bedankt voor jullie duidelijke hulp, tis een lastige materie als je er niet echt/echt niet verstand van hebt maar via dit forum ben ik er toch uitgekomen,fijn!!:thumb: :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan