Na herinstallatie wertkt ethernetkaart niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

brianvandewege

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2001
Berichten
130
Het was tijd om weer eens opnieuw te installeren. Dit heb ik in het verleden vaker gedaan zonder problemen.
Nu wil er na de installatie geen internet starten er is geen netwerkkaart aanwezig.

ik heb de driver via laptop op usb gekopieerd naar de desktop maar ook niet aan te praat te krijgen.
de netwerkkaart geeft code 10, apparaat start niet.

geen idee wat ik nu moet doen?

Wij kan mij snel helpen.
 
Installeer de chipset drivers ook opnieuw.
Deze staan op de CD die bij het moederbord hoort of je kunt ze downloaden bij de fabrikant van het moederbord.
 
tja was het maar zo makelijk haha

merk nu dat de enige cd die bij deze pc zat een cd over het touchscreen was.

volgens mij staan de juiste drivers ook op de windows 7 cd maar deze pakt gewoon deze drivers niet.



als ik zoek naar de chipset drivers kom ik uit bij NVIDEA en als ik deze via een usb overzet zegt de pc dat er een andere versie dan windows 7 63 actief is en dus niet kan worden geinstalleerd.
 
Zoals ik al zei moet je bij de fabrikant van het moederbord zijn voor de juiste chipset drivers.
 
Inderdaad heb je de naam van het merk nodig, en specificaties over de laptop vindt je vaak op de onderkant.
 
Je kunt deze instructie volgen om de fabrikant van (o.a.) de netwerkkaartchip te vinden, zodat je gerichter kunt gaan googelen of rechtstreeks bij die fabrikant kunt proberen drivers te downloaden.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan