na herinstallatie windows 2 harde schijven weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dick Borstlap

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Na herinstallatie van XP Pro zijn mijn 2 S-ATA HDD's van 200 GB verdwenen uit de verkenner.
Bij het opstarten worden ze wel gedetecteerd.
Hoe krijg ik ze weer in Windows?

Niet alleen dat, er staan belangrijke dingen op, ze waren al in gebruik.

Staan ze wel in: Configuratiescherm>Systeembeheer>Computerbeheer>Schijfbeheer? En zo ja, wat voor een tekst staat er in de schijven?

Heb je alle chipsetdrivers van je moederbord wel geinstalleerd? Staan op een cdrom van je moederbord, en als je de nieuwste wil moet je even op de site van de fabrikant klikken.

Ik weet het al, ik moest de raidcontroller nog installeren.
Sorry en bedankt!

P.s. Had laatste bericht van BasvdK nog niet gelezen.... Bedankt Bas!

Laatst bewerkt:
Ai, maar nu heb ik moeilijkheden met het installeren van de Raidcontroller.
Windows zegt dat er geen betere software gevonden kan worden... Maar er blijft een geel uitroepteken bij de controller staan.

(Ik heb waanzinnige problemen met mijn nieuwe dure pc, al weken lang zit ik met van alles in de misere....)

The beat goes on.

Heb driver bij Asus gedownload, op floppy gezet maar floppy wordt niet gelezen in de nieuwe pc, in de oude wel.
HOE kan dat nu weer?

Moet een floppy-drive ook geïnstalleerd worden?
Hij heeft het al gedaan, want dit alles gebeurt na een herinstallatie van XP.

De floppy-drive blijkt het af en toe te doen...

Maarr, ik krijg de Promise controller niet geïnstalleerd, blijf zitten met de melding dat er geen betere software beschikbaar is (of zoiets) en een geel uitroepteken, plus dat ik m'n twee S-ATA schijven niet te zien krijg.

Heeft iemand misschien toch nog een suggestie?

Afijn, zes uur later heb ik dan toch die schijven in de verkenner. De Promise-controller is geïnstalleerd. Het is ongelofelijk hoe cryptisch die gang van zaken is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan