Na herinstallatie XP, CD ROM speler niet meer zichtbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marxus

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2010
Hallo allemaal,

Ik heb Windows XP opnieuw moeten installeren, nu ziet de PC de cd rom speler niet meer, ik kan ook geen internetverbinding maken (ik heb een wireless stick die geen contact maakt, ik denk omdat ik die cd van die stick eerst moet installeren)

Je kunt het laatje van de speler open en dicht doen, dan brand er een lampje voor een paar seconden..daarna gebeurd er niks meer.

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Thanks, maar heb ik ook al naar gezocht, ik vind die registersubsleutel wel, maar dat upper- of lowerfilter staat er bij mij niet bij.

Ik denk zelf dat het wel een registerprobleem moet zijn, als ik de windows-cd er nu in doet gaat ie gewoon inladen, elke andere dvd/cd doet niks...en windows ziet de speler gewoon niet.

Hoop dat iemand de oplossing nog heeft voor me :)
Bedankt voor het meedenken iig:thumb:

Ik denk dat je xp er opnieuw op moet zetten.
heb je een diskette drive,doe dan met opstartdiskette Fdisk.
Kijk op 4,welke partities.
Dan verwijderen.
nieuwe partie maken,activeren.
Dan Cd-rom XP erin en laden.

Staat de tijd in bios goed/

Ik heb alles geprobeerd wat jullie hebben aangedragen, ook de fix werkt helaas niet...
Nieuwe driver erop gezet, master/slave staat goed, tot 4x toe windows er opnieuw opgezet, nieuwe partities gemaakt maar daar zie ik hem al niet staan...

Ik heb de PC opengemaakt kabels losgemaakt en weer vast..

De enige keer dat die dvd/cd rom het doet is als je XP er opnieuw opzet...daarna doet ie niks meer

Ik snap er geen ruk van
Toch bedankt voor ieders inzet:thumb:

Wordt hij wel in je systeem aangegeven?
Start- configuratie-systeem-hardware.

Laatst bewerkt:
Zit de platte stekker er goed in?
Blauwe draadje van kabel naar voedingsstekker?(alleen bij een oude kabel,bij nieuw kan het niet)

Ik heb alleen dit nog gevonden:
Komt dus niet van mijn hand.
maar misschien dat het wat is.

Je zal het maar meemaken, alles ging net zo goed, je cdrom speelde alles automatisch af en weigerd dit nu. Zelfs als je naar Deze Computer gaat zie je zelfs niet dat er een cd rom inzit. Waarschijnlijk is de sleutel verwijdert of is deze geweizigd. Dit kan je oplossen met de opdracht regedit.
Ga via start naar "Uitvoeren", tijp regedit en klik op ok, nu moeten de sleutel HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Cdrom zoeken, eens gevonden kan je in het rechtervenstermenu de waarde van de "autorun" sleutel veranderen van 0 naar 1, alles sluiten en je pc heropstarten, en je cdroms zullen terug automatisch starten.

Maar aangezien dat je al een aantal keren Xp opnieuw heb geinstalleerd.
heb ik er een hard hoofd in.
maar wie niet waagt wie niet wint...toch ;)

Ik heb alleen dit nog gevonden:
Komt dus niet van mijn hand.
maar misschien dat het wat is.

Maar aangezien dat je al een aantal keren Xp opnieuw heb geinstalleerd.
heb ik er een hard hoofd in.
maar wie niet waagt wie niet wint...toch ;)

Configuratie is goed: cd-rom - HD.
Stekkers zitten goed

Waarde van autorun is al 1 bij mij, dus helaas gaat dit voor mij niet op...
Ik breng hem wel naar de PC zaak in de buurt..
Bedankt voor jullie hulp iig

Eindelijk ben ik er achter wat het probleem was (mn zwager heeft het gevonden)

Windows XP opnieuw geïnstalleerd, dan ziet hij de CD ROM wel, toen de driver (officiële cd) van het moederbord erop gezet, toen was de CD ROM weg, de driver hebben we weer verwijderd..windows heeft zelf de goede driver toegewezen, het ging uiteindelijk om een bestand met de naam: JMICRON...dat was de boosdoener.
Weer wat geleerd;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan