Na herstellen laptop geen draadloos netwerk meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

stemmertje

Gebruiker
Lid geworden
18 mei 2008
Hoi,

Ik heb weer een vraagje: ik heb met hulp hier mijn computer gister in de veilige modus opgestart en terug laten zetten naar een eerdere datum waarop mijn computer wel werkte (alles was van mijn laptop verdwenen). Maar nu werkt mijn draadloze verbinding niet meer.

Ik weet heel weinig van pc's dus kan iemand mij stap voor stap helpen bij hetgeen ik moet doen om het weer te laten werken? Ik kan zo gauw de CD-Rom en het boekje van de modem (router?) niet vinden.

Alvast bedankt.

Groetjes
Stemmertje

Bedankt voor je reactie.

Hoe kan ik dat doen?

Ik weet niet waar die wizard staat?

Start / configuratiescherm / Netwerkverbindingen en dan zie je wat ikoontjes staan, waaronder jouw draadloze netwerkkaart.
Selecteer deze en kies voor nieuwe verbinding maken

Sorry kon gisteren niet meer reageren. Maar ik heb wat jij zei (denk ik) gedaan en er is niks veranderd. Is er al iemand online die verder kan helpen?

Heb je ook alle drivers opnieuw geinstalleerd?
Zie je in apparaatbeheer gele vraagtekens of uitroeptekens?

Wat is volledige merk en type van die laptop?

Nee ik weet bijna niks van pc's dus ook niet waar die drivers te vinden zijn en hoe opnieuw te installeren?

Ook apparatuurbeheer kan ik niet vinden zodat ik dat kan nakijken. Kun je me dat misschien uitleggen?

Ik heb een Packard Bell Easy note skype edition.

Hoi,

Bedankt voor je reactie/hulp. Ik heb het geinstalleerd. Wat nu?

Groetjes,

Stemmertje

Begin met de handleiding van je modem/router op te zoeken, is ook bijna altijd wel op de site van de fabrikant te vinden. Dan heb je meestal een stappenplan hoe je verbinding kunt maken.

Is je draadloze verbinding misschien beveiligd? Dan zul je het (door jezelf ingestelde) wachtwoord moeten invoeren bij de laptop. Als je deze niet meer weet, ga dan met een bedrade pc naar je router (hoe dat moet staat ook in de handleiding) en wijzig het ww.

Apparaatbeheer vind je via rechtsklikken op Deze computer > eigenschappen > tabblad Hardware. Staan daar kruisen of vraagtekens in de lijst?

Laatst bewerkt:
Hoi NAnette,

Ik ben net klaar met werken dus vandaar de late reactie. Zal ik anders gewoon de draadloze netwerkverbinding helemaal wissen en dan opnieuw installeren? Ik had hem niet beveiligd.

En bij hardware staan geen uitroeptekens of vraagtekens.

Alvast bedankt.

Zoek nou eerst eens die handleiding en/of CD op, dan weet je hoe je bij je router kunt komen en/of hoe je weer opnieuw verbinding kunt maken....Dat is voor elk merk router weer anders natuurlijk en zo'n handleiding is duidelijker (en meestal met plaatjes) dan dat iemand hier zou kunnen uitleggen.

Mijn Belkin router heeft iig zo'n wizard en die heb ik ook wel eens nodig gehad; gewoon programmaatje opstarten, aanwijzingen volgen en binnen 5 minuten was alles weer in orde.

Lukt het dan nog niet, dan kun je altijd nog de boel wissen, maar dat zou ik zéker niet als 1e optie doen.

Bedankt voor je reactie. Ik heb die handleiding al maar vroeg me af of het dus ook anders kon. Ik ga er nu mee aan de slag. Ik laat straks weten of het gelukt is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan