Na het compleet afsluiten van Chrome moet ik iedere keer opnieuw inloggen

Status
Niet open voor verdere reacties.

timmiej93

Gebruiker
Lid geworden
30 jul 2009
Hoi allemaal,

Sinds kort (het valt me tenminste pas net op) moet ik na iededere herstart van Chrome opnieuw inloggen (in het vakje naast de minimaliseren/verkleinen/sluiten knoppen).
Aangezien ik tweestaps-verificatie aan heb staan is dit nog eens een extra tik irritant, waar ik niet blij mee ben.

De feiten op een rijtje:
- Het probleem komt alleen wanneer Chrome compleet wordt afgesloten, bijvoorbeeld door Ctrl+Shift+Q te gebruiken, of de PC opnieuw op te starten (in feite dus wanneer alle Chrome.exe processen uit de taakbeheerder verdwenen zijn).
- Na iedere herstart zie ik in het vakje waar je naam staat wanneer ingelogd, een oranje driehoekje met een wit uitroepteken er in naast mijn naam staan. Klik ik daar op, staat datzelfde driehoekje naast mijn emailadres. Klik ik dáár op, wordt mij gevraagd opnieuw in te loggen.
- Verschillende suggesties op het internet al geprobeerd, waaronder: Account 'disconnecten' van Google, Chrome compleet afsluiten, opnieuw inloggen.; Sync instellingen van de servers van Google verwijderen, en weer opnieuw inloggen.

Heeft iemand misschien nog een idee? Alle tips zijn welkom!

Ik heb geen idee hoe, waarom of wanneer, maar sinds vandaag werkt het inloggen weer gewoon. Nu komt er nog heel even een oranje driehoekje te staan na het opstarten, maar dit verdwijnt binnen een seconde weer. Ik weet niet of het spontaan is gebeurd, of dat het komt doordat ik Chrome heb bijgewerkt zoals manamana beschreef, dus voor anderen met dezelfde vraag moet ik het antwoord helaas schuldig blijven. In ieder geval bedankt voor de hulp!

Hallo Tim, als je geen nieuw profiel hebt gemaakt dan is het bijwerken voldoende geweest. Dus deze.

En/of bij de drie streepje klikken rechts boven in de hoek in beeld en kies dan "Over Google Chrome" Klik daarop en hij wordt bijgewerkt.

Maar het werkt weer en graag gedaan trouwens.
;) Groet Manamana.

Laatst bewerkt:
Graag wil ik even reageren op bovenstaande berichten, aangezien ik hetzelfde probleem heb als timmiej93. Sinds enkele dagen heb ik namelijk ook last van het feit dat, elke keer wanneer ik Google Chrome af sluit, ik mijzelf opnieuw in moet loggen en óók dat er geen wachtwoorden meer opgeslagen worden. Voor andere lezers: naast de accountnaam (in het vakje naast de minimaliseren/verkleinen/sluiten knoppen) waar ik mee ingelogd zou moeten zijn een klein oranje driehoekje, met datzelfde driehoekje naast mijn emailadres. Ik heb al van alles geprobeerd, inclusief suggesties hier gegeven.

Heb GC opnieuw geïnstalleerd. Aangemeld met profiel en aangevinkt dat gegevens onthouden moeten worden. Ook heb ik bij "Over GC" gekeken voor bijwerken --> heb meest actuele versie. Heb account al losgekoppeld en weer opnieuw aangekoppeld. Sync instellingen verwijderd en opnieuw ingevoegd. Ook een nieuw gebruikersprofiel aan maken heb ik al gedaan, maar dat werkt ook niet. Ook heb ik nog naar de Cookie-instellingen gekeken en daar is niets aan gewijzigd t.o.v. eerder.

Ik heb ook niks aan mijn software veranderd de laatste tijd, afgezien van het feit dat ik e.e.a. (per ongeluk) heb zitten *****n met toegang tot mappen (i.e. dingen op "verborgen" gezet) maar systeemherstel heb ik al enkele malen uitgevoerd.

Wie heeft er nog tips/ideeën?

Thommos24 hallo.

Om je verder te helpen. Ik denk toch dat je een nieuwe vraag moet stellen anders werkt dit verwarrend.

Ik denk dat er iets niets mis is met Google Chrome, maar met IE Internet Explorer.

Als ik zo tussen de regels doorlees heb je zitten Kl**tten met verborgen bestanden in IE.

Zeg ook wat je verder gebruikt, bijv windows 7 en /of ?? enz enz.... Krijg je nog foutmelding en zulk soort dingetjes.

Stel je vraag dus duidelijk en opnieuw A.u.b. Groetjes van manamana. Misschien kijk ik wel mee. :D

Laatst bewerkt:
Hoi manamana,

Dank voor een spoedige reactie. Bij mij is echter ook hetzelfde gebeurd als bij timmiej93, namelijk dat GC nu ineens wel weer normaal doet, ook na afsluiten van de browser. Geen idee waar dit vandaan komt.
Dank voor het meedenken en wanneer het opnieuw weer een probleem begint te worden, zal ik ook een nieuw topic aanmaken met bovenstaande gegevens uit jouw post erbij vermeldt.

Wat mij betreft dan slotje-waardig.

He tof is dat. Je mag er zelf een slotje op zetten als opgelost, ergens boven in moet dat staan. En graag gedaan he. :thumb:

Groet van Manamana en wellicht tot ziens op dit forum. ;) Oeps, Timmie dan he op slot zetten. :p

Laatst bewerkt:
Ik ben toch bang dat er meer aan de hand is hier. Dat het probleem bij mij opgelost was was ook tijdelijk, het probleem is nu weer terug zoals het was.
Ik heb geen idee waar het vandaan komt, hoe het gebeurd, of wat dan ook. Ik ga nu wel heel even testen of het te maken heeft met de PC afsluiten wanneer Chrome nog open staat. Jullie horen van me.

Tim

EDIT

Helaas is het niet zo simpel. Zowel de PC afsluiten met Chrome open, als met Chrome afgesloten resulteert in het opnieuw moeten inloggen.
Tot zover mijn ideeën :P

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan