na het installeren van 2k werkt XP niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eagle Creek

Verenigingslid
Lid geworden
3 okt 2002
Zie titel. Veel verdere uitleg niet nodig denk ik.

XP H op C:\
Via bootCD 2k op D:\ geïnstalleerd.
Ik dacht dat alleen de boot.ini het probleem was, dat is dus niet zo, maar nu wil XP niet meer starten.

Jah, maar mijn internet vliegt er telkens uit. Omdat "svchost" een ongeldige bewerking heeft uitgevoerd.
En dan kan ik geen pagina's openen, flipt Windows etc. etc., moet ik eerst opnieuw opstarten.

Dat is nu in 2000.

Die link van jou kan ik nu niet eens openen, eerst weer reboot....

Vandaar

Hmm-mm, weet ik, link staat ergens in mn favo's maar daar heb ik nu weinig aan.

1) In Windows XP, open Windows Explorer and locate NTLDR and NTDETECT.COM in the root directory of your boot drive.

Is dit PC gericht of kan ik willekeurige XP bestanden van iemand krijgen, erin zetten en werkend krijgen?

Als die ook xp h op c heeft staan kun je het allicht proberen.

Ok, maar daar zitten geen verschillen in qua PC configuratie ofzo?
Anders lijkt het mij toch simpel op te lossen.

Mario (A), heb jij XP H?

Ok, bestanden kan ik wel aankomen denk ik, maar gaat het echt niets slopen ??

Ikzelf heb xp h.

Win2000 heeft nu die bestanden voor je overschreven. Dus of dit moet werken of een herinstall van xp moet werken.

Wellicht dat het anders kan maar die mogelijkheid ken ik dan nog niet

De bestanden heb ik nu.
Kan mijn Windows 2000 dan nog wel opstarten?

XP herstellen gaat niet denk ik omdat ik XP home niet op CD heb. Daar heb ik wel CD's van maar dat is meteen formatteren, is mijn iets te extreem. Ik heb wel een XP Pro CD, maar volgens mij kan je daar geen XP home mee herstellen.

Dus bestandjes daar neerzetten en XP (en 2k?) werkt (werken) weer?

De 2 bestanden moet je dus terugzetten terwijl je in w2k zit

Dat snap ik, maar kan ik daarna gewoon 2k starten? En zeg aub niet "test het uit" want ik wil het zeker weten zonder weer iets te slopen :D. Anders had ik het al wel gedaan :).

Uit eigen ervaring kan ik het niet vertellen..

Maar volgens de dougknox site is het juist de bedoeling om na het installeren van w2k in te loggen in w2k en daarna de 2 bestanden te kopieeren

Zal ik het zo maar gewoon proberen dan :D.

wie test die weet wat

:)

Wat ik wel uit eigen ervaring weet...

van fouten leer je en als je het niet probeert weet je het nooit :)

Ok, het werrukt! :D
Alleen :eek:, hij is nu half engels en flipt een beetje. Wil jij mij die 2 bestanden toesturen? Heb jij een OEM of een CD-versie?
Reden dat ik niet zo graag dingen probeer is omdat dit mijn enige PC is en als ik hier dingen goed verknoei ik in de problemen kom met school etc.. Daarom heb ik een 2e OS erop staan voor het geval dat, maar dan moet het wel werken :).

Ik heb de cd versie..

zal eens zien of ik ze bij je kan krijgen

Jah, bij het opstarten van 2000 is nog even iets vreemds aan het begin (die dunne streepjes zijn dikke strepen) maar verder werkt alles gewoon goed.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan