Na het sluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.

NDThien

Gebruiker
Lid geworden
7 jul 2008
Hoi,

Ik heb een programma gemaakt, maar als ik die wil afsluiten gaat hij ook weg.
Alleen blijft hij nog in het lijst met processen.

Weet iemand hoe ik ervoor zorg dat die dan ook helemaal afsluit?

Bvd.

Hoi,

Ik heb een programma gemaakt, maar als ik die wil afsluiten gaat hij ook weg.
Alleen blijft hij nog in het lijst met processen.

Weet iemand hoe ik ervoor zorg dat die dan ook helemaal afsluit?

Bvd.

als je vb6 gebruik zet bij het Forum_unload dit zinnetje

END

Hoe sluit je je proggy af dan? Met de X of met een andere manier? Als je bijvoorbeeld een losse knop op je form hebt staan waarmee je je prog wilt laten afsluiten, plaats je de volgende code onder het click event:

application.exit

Nou, als ik afsluit heb ik het zo dat er een venster komt en die vraagt of je wilt afsluiten (Ja of Nee)
Of het een knopje is of X, er komt eerst dat venstertje.

Hoi NDThien hoe ziet de code onder het clickevent van de button "ja" er uit ?

misschien kan 'k je dan op weg helpen.

grtz beest

Code:
    Private Sub main_FormClosing(ByVal sender As Object, ByVal e As System.Windows.Forms.FormClosingEventArgs) Handles Me.FormClosing
        Dim iAntwoord As Integer = MsgBox("Weet je zeker dat je wilt afsluiten?", MsgBoxStyle.Exclamation Or MsgBoxStyle.YesNo, "Afsluiten")
        If iAntwoord = Windows.Forms.DialogResult.No Then
            e.Cancel = True
        End If
    End Sub

ik heb net je code toegepast op mijn form, die heb ik gebuild en via het .exe bestand geopend.Wanneer ik nu ja selecteer in de messagebox sluit het programma en is hij ook uit taakbeheer verdwenen.

Heb je je programma al gebuild ?

grtz beest

Ik deed dat in VB6 altijd zo:

Code:
Private Sub form_unload(Cancel As Integer)

Unload form1
Unload form2
Unload etcetera...

End Sub

Als je timers of andere controls op je form hebt staan die ook even enabled = false zetten.

Het is mogelijk dat als je andere forms met "me.visseble = false" onzichtbaar hebt gemaakt,dat deze forms nog in het geheugen van je pc blijft staan.

deze forms moet je dan sluiten onder de button "afsluiten" met : frm?.close()
grtz beest

Code:
    Private Sub main_FormClosing(ByVal sender As Object, ByVal e As System.Windows.Forms.FormClosingEventArgs) Handles Me.FormClosing
        Dim iAntwoord As Integer = MsgBox("Weet je zeker dat je wilt afsluiten?", MsgBoxStyle.Exclamation Or MsgBoxStyle.YesNo, "Afsluiten")
            e.Cancel = True
        End If
    End Sub

Code:
            e.Cancel = True
[B]        Else
            Application.Exit()[/B]
        End If
    End Sub

Code:
            e.Cancel = True
[B]        Else
            Application.Exit()[/B]
        End If
    End Sub

:P Wou net zelfde doen :(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan