Na IDE controller geen toegang tot HD ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mini Doc

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2004
Ik heb laatst een IDE controller gekocht omdat ik een nieuw moederbord heb gekocht waar 1 IDE op zit dus ook voor CD-ROM kortom kan maar 1 HD aansluiten maar heb er 2.

Dus ik heb een IDE controller gekocht drivers geinstalleerd de ene HD waar Windows op staat doet het, maar de andere ziet hij wel maar kan er niks mee dus niet formateren, lezen dus heb Partition Magic gebruikt maar die krijgt een foutmelding namelijk Unit Failed: error 100

En als ik Windows opstart krijg ik voordat ik mij moet inloggen de volgende foutmelding:
http://www.uploadyourfiles.de/viewimage.asp?hash=5e78edc44ecb778499c38deee2c89af2&ulid=l6tq3

Wat kan ik nu doen?

Alvast bedankt :thumb:

En als je de andere HD eerst met een Bootdisk klaar maak, Fdisk en Formateren

Mini Doc zei:
Het punt is alleen, ik heb geen floppy reader :o

Dat kan ook anders dan:
Je Huidige HD er uit 2de HD er in Cd Xp er in , en er van opstarten en die Formateren, als klaar afbreken, en je eerste HD er weer in, en de 2 de op de controler

Ik heb alleen die HD aangesloten die het niet doet, en toen geboot van cd-rom en in POST scherm ziet hij de harddisk en de grootte en type.

Maar als ik de schijf wil formateren dan zegt de setup dat hij de schijf niet kan verwijderen :(

Wat houd dit precies in?, want hij ziet hem wel maar kan er niet inkomen

Alvast bedankt :thumb:

In het setup scherm de partitie eerst verwijderen,als dat is gedaan hem weer toewijzen en er na formateren

Ik de setup heb ik aangevinkt die van 179 GB en dan verwijderen maar dat lukt niet:confused:.
En bij die andere staat niet gepartioneerde ruimte ofzo, dus daar kan je toch ook niks mee ?

Mini Doc zei:
Ik de setup heb ik aangevinkt die van 179 GB en dan verwijderen maar dat lukt niet:confused:.
En bij die andere staat niet gepartioneerde ruimte ofzo, dus daar kan je toch ook niks mee ?

Als je in het menu scherm van XP sta , daar heel goed lezen, is het wel degelijk zo dat je de schijf kan verwijderen,dan krijg je een niet gepartioneerde ruimte van de totale schijf,
en die wijs je er na weer toe,zodat er na geformateerd kan worden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan