Na inpluggen netwerkkabel Winxp vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

John83

Gebruiker
Lid geworden
18 dec 2008
Berichten
150
Hallo,

Heb mijn pc opnieuw geinstalleerd, maar nadat ik m'n netwerk kabel ingeplugd deed, ging de pc vanzelf vast lopen. Je ziet dan een zwart beeld, en de power en hdd lampjes voor, gaan knipperen, inc. de cdrw en dvd.

Waar kan dit aan liggen?

John83
 
Ik heb even wat rondgekeken op het net en heb nog geen oplossing gevonden.
Wel is mij duidelijk dat dit een software probleem is.

Als je de pc in "Veilige modus" opstart zal je waarschijnlijk geen problemen hebben dus gebruik de veilige modus met netwerkmogelijkheid voorlopig tot we een oplossing hebben.

Het klinkt mij alsof je een getweakte windows hebt gedownload en hier is waarschijnlijk een component verwijderd die niet weg had mogen zijn.

Dus het makkelijkste is waarschijnlijk een andere windows xp erop zetten.

In ieder geval meld even of hij het wel normaal doet in Veilige modus met netwerkmogelijkheid.


EDIT Het klinkt eigenlijk alsof je Universal plug and play host niet gestart word.
Zodra je dus iets inplugd wat net iets too much is dan knallen alle plugs eruit zeg muis toetsenbord etc.

Je windows is niet daadwerkelijk vastgeslagen maar je kan niets omdat je randapparatuur dus niet meer functioneert.;

Doe het volgende:

Start --> Uitvoeren --> Type "msconfig" --> tabblad "Services" en zoek daarin iets met upnp of universal plug and play en zorg dat deze gestart is.

bijgevoegd een screenshot ter verduidelijking (echter wel gemaakt in windows7)

Hopelijk heeft dit je probleem opgelost.

2e0i9np.png
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Heb gedaan wat je zei, maar doormiddel van een andere windows / veilige modus gebeurd het precies het zelfde. Zondra de netwerkkabel eruit wordt gehaald, start de pc opnieuw op en draait hij weer, maar zodra je de netwerkkabel inplugd, weer het zelfde probleem.
Nog meer suggesties?

John83
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan