Na instaleren van SP2 start windows niet meer op.

Status
Niet open voor verdere reacties.

NickJansen

Gebruiker
Lid geworden
17 mei 2007
heb een keer een laptop van een kennis onder handen genomen. want deze werkte niet zoals hij moest werken. hij was heel erg langzaam etc. totdat ik de computer helemaal heb leeggegooid en opnieuw geinstalleerd heb. toen was hij weer wat sneller.
(het is een packard bell). maar nu kwam het oprobleem, toen ik het opnieuw instaleerde kwam er sp1 op te staan van windows xp home edition. dit moest dus veranderen naar sp2. na dit te hebben gedaan, wat heel erg lang duurde, moest de computer opnieuw worden opgestart. en dat heb ik toen gedaan. maar daar begon het al een beetje mee. want ik gaf hem daar de opdracht toe en hij begon er wel mee maar bleef aanstaan met een zwart beeld. dus heb hem uitgezet wat ik misschien niet moest doen maar andere dingen lukte niet. nadat ik hem weer aanzetten. kwam het windows logo tevoorschijn en dat preloader wat na instalatie blauw moest zijn i.p.v groen. en hier was hij dus groen.en daarna kwam er een zwart beeld en kan dan niks meer doen.

hoe kan ik dit verhelpen? ik denk dat de instalatie is mislukt van sp2, maar weet niet zeker. hopelijk kunnen jullie mij helpen.

Groetjes Nick

Helaas ... opnieuw beginnen.

Tips:
start na de sp1 installatie opnieuw op en download de drivers voor deze laptop van de site van Packard Bell

neem een gebrande of volledig gedownloade versie van SP2.
installeer sp2 direct na de recovery en ga geen aanpassingen doen voor die tijd (het werkt vaak ook niet omdat deze met installatie van SP2 weer ongedaan zijn gemaakt)

installeer tenslotte de nieuwste drivers.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan