Na installatie GTX 570 werkt mijn geluiskaart niet

• Onderwerp starter Onderwerp starter Tyho
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Tyho

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2011
Ik heb mijn asus gt240 vervangen voor een asus gtx 570 videokaart. Na het uitwisselen en de drivers te hebben ge�nstalleerd werkt mijn geluidskaart (pci slot) (m-audio audiophile 2496) niet meer. Wanneer ik mijn oude kaart weer terug installeer werkt hij weer wel.
Dan heb ik error code 10 in apparaatbeheer. En herkend niet eens dat het een geluidskaart is.

Onboard geluid uit gezet in bios.
Nu hou ik error code 12 (geen vrije bronnen) over bij apparaat beheer bij mijn audiophile. Maar herkend hem dus wel.

Na installatie van de gtx 570 krijg ik wel 4x hdmi audio erbij in mijn apparaatbeheer. Deze uitschakelen of ongedaan maken heeft ook niks opgeleverd. Deze komen na restarten gewoon terug.

Verder heb ik al zo veel mogelijk uit staan van wat ik niet gebruik in me bios. Herinstallatie van mijn geluidskaart (audiophile) werkt ook niet.

Ik draai windows 7 64bit. En mijn moederbord is een asus m4a89td-pro/usb3

Ik denk zelf dat de gtx570 al mijn pci sloten wegsnoept ofzo...

Hoe los ik dit op! Alvast hartelijk dank voor de hulp.

Laatst bewerkt:
Wat voor voeding heb je?

En als er de 570 inzit, heb je de geluidskaart nog steeds als standaard apparaat staan?

Laatst bewerkt:
Mijn voeding is een GX650 van cooler master.

Mijn geluidskaart komt niet naar voren in mijn volume regelaar in windows. Volgens mij is dat de plek waar ik hem op standaard zou moeten zetten.

Het vreemde is wanneer ik de GT240 in doe (waar dus geen hdmi geluid bronnen nodig zijn) dat hij de geluidskaart wel goed ziet. Ook heb ik al een andere pci slot geprobeerd intussen maar dit geeft ook geen resultaat.

Laatst bewerkt door een moderator:
Klinkt als een shared IRQ probleem. Echter, volgens de ASUS handleiding shared de videokaart zelf niet met de PCI devices. Welk OS gebruik je? XP?

In principe zouden de extra geluidskaarten van de 570 geen resources moeten gebruiken (de ATI variant in ieder geval niet). Je kunt dat zien door te rclicken op zo'n geluidskaart en properties (eigenschappen) te vragen. Er zou dan geen Resources (bronnen ?) tab moeten zijn.

Voeding moet het makkelijk aankunnen.

Probeer eens een oudere/nieuwere Driver als degene die je nu gepakt hebt.

@Wampier:
Ik gebruik Windows 7 64 bit zoals ik al aangaf ;)

Er is inderdaad geen bronnen tab maar die is er bij mijn geluidskaart of onboard geluidskaart ook niet.

Hij ziet de GTX570 hdmi audio apparaten als "Locatie 0 (interne High Defenition Audio-bus)"

@Mukkel:
Voor zowel video als geluidskaart eerder versie drivers geprobeerd uit 2010. Geen resultaat.

Ook heb ik me BIOS geflashed naar laatste versie en ook dit helpt niet.

Laatst bewerkt door een moderator:
ik dacht dat de IRQ kanalen voor PCI te veranderen waren in de bios, probeer dat eens.
wel vreemd mijn gtx 560 Ti gaat prima samen met mijn C-media geluidskaart(dedicated).

@Wampier:

In de lijst systeem apparaten komt wel nog een keer High defenition audio voor. ik ga er vanuit dat dit van mijn videokaart is omdat mijn videokaart id 24 heeft en deze high defenition audio id 25. Als ik hier op eigenschappen klik dan heb ik wel bronnen.

@royb3

In mijn bios nergens de mogelijkheid de IRQ te wijzigen.

Als ik in apparaatbeheer naar mijn m-audio ga en dan naar eigenschappen > bronnen dan staat er dat hij de kaart niet kan installaren omdat er geen vrije bronnen zijn.

Laatst bewerkt:
Heb je zowel de audio kaart als video kaart in een ander slot gehad? Ik blijf het toch wel vreemd vinden. Volgens de handleiding deelt PCI niet met PCI-E, maar het bronnen probleem kan haast alleen IRQ zijn.

Je kunt bij MANUFACTURER in de tab zien of de gevonden high definition audio onderdeel is van NVIDIA of iets anders. Bij mij nemen de ATI audio devices geen resources in, omdat die via de videokaart zelf lopen.

@wampier

Ik heb de videokaart niet in een ander slot gehad. Kan ik de videokaart gewoon in het tweede pci-e slot doen? Aangezien het tweede slot via crossfire wordt gedeelt denk ik niet dat dit veel verschil maakt. Of heb ik dit fout?

Na verschillende keren opnieuw opstarten en herinstallatie van drivers deed mijn geluid het ineens. Vervolgens kreeg ik blauw scherm en na 60 seconder restart en was ik weer terug bij af.
Weer herkend hij de geluidskaart niet.

Laatst bewerkt:
Kun je toevallig de 570 testen in een andere PC / Zie je iets verdachts aan de kaart, met name het insteekgedeelte.

Je kunt het proberen (kaart in ander slot duwen) Volgens de handleiding zit het slot gedeeld met andere IRQ's, maar blijf het toch vreemd vinden dat windows dit niet zelf weet op te lossen.

@mukkel
Ik heb de gelegenheid niet hem in een andere pc te doen want deze heeft nog old-school AGP. Verder zie ik niks verdachts aan het slot van de video kaart. Echter lijkt mij hier niks mis mee aangezien een andere kaart wel werkt.

@wampier
Ik kom er net achter dat als ik de videokaart omsteek naar de onderste pci-e slot, dat ik mijn geluidskaart niet meer kwijt kan. (door de groote van de GTX570, neemt 3 sloten in beslag.) Zo kan ik nog niet testen of hij mijn geluidskaart ziet/of niet.

Als ik mijn onboard sound aan heb staan ziet hij mijn geluidskaart als VGA-apparaat met code 28 (er zijn geen stuurprogramma's geinstallaeerd)

Als mijn onboard sound uit staat staat er M-audio delta sound device er gewoon in alleen met code 12 (geen vrije bronnen)

Is er misschien een manier de m-audio audiophile een andere bron te geven of meer prioriteit? Of misschien een volgorde van hardware/software installatie?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan