Na installatie..mandrake 9,0 wat dan?

Status
Niet open voor verdere reacties.

robertjan

Gebruiker
Lid geworden
27 apr 2001
Hoi,
ik heb net mandrake 9.0 geinstalleerd. bij het opstarten kon ik kiezen tusen windows en linux en nog twee. uiteraard voor linux gekozen. vervolgens gaat ie allemaal dingen doen..allemaal met groen ok goed gegaan. dan komt ie bij login...ik voer login daarna password en...maar dan. wat moet ik nou intikken om naar desktop te gaan ofzo. ik zit meer in dos omgeving achtig iets. iemand enig idee?

alvast bedankt

hey,

ik snap je antwoord niet helemaal.
ik heb nu dus ingetikt "startx"
dan lijkt het of ie wat gaat doen maar dan komt ie met een heleboel tekst...het lijkt op een foutmelding. maar de installatie is wel helemaal goed gegaan. ik snap het ff niet meer.

ik hoop dat iemand kan helpen met wat ik nou precies moet tikken

Natuurlijk wel startx zonder de quotes (")

Hey,

ja dat snapte ik :p

maar als ik dat doe dan krijg ik allemaal foutmeldingen. dus ik denk dat de x niet klopt. als ik met root inlog en dan init 5 doe dan gaat ie naar nieuwe regel dus dat schiet ook niet op.

iemand enig idee wat ik moet doen?

Geplaatst door robertjan
maar als ik dat doe dan krijg ik allemaal foutmeldingen.

aan "allemaal foutmeldingen" hebben wij hier niet zoveel. Graag in 1 keer het hele pakket posten dan dat wij tien keer alles moeten vragen en jij tien keer moet antwoorden om hetzelfde duidelijk te krijgen. Graag dus even laten weten wat voor foutmeldingen.

Heb je tijdens de installatie wel aangegeven ook een Desktop Environment mee te installeren als Gnome of KDE? Dit is namelijk het essentiële onderdeel waar je mee kunt werken in een windowsachtige omgeving. Zonder dit (wat vooral voor servers en zeer ervaren gebruikers handig kan zijn) zul je inderdaad niets anders te zien krijgen dan een prompt en zul je alles met ingwikkelde code moeten uitvoeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan