Na installatie Win XP een aantal problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tyz3r

Gebruiker
Lid geworden
2 sep 2007
Ik heb Windows XP geïnstalleerd en tijdens de installatie de taal naar Nederlands gezet, maar nou is Windows in het engels, de resolutie krijg ik niet goed (1920x1080) (Kan alleen 1920x1440 als maximaal) En internet werkt niet.

Klopt, maar los je niet het taal probleem mee op, dat wordt dus opnieuw installeren met XP

Je kan een taalpakket downloaden via de windows website en de drivers van je chipset op de pc waar je nu achter zit. Zet ze op een geheugenstick en installeer ze op je pc.

Bedankt Dropveter, ga ik nu mee aan de slag!:thumb:

Als ik het taal pakket wil installeren krijg ik het volgende: Setup has detected that the version of the Service Pack installed on your computer is lower than what is necessary to apply this hotfix. At minimum, you must have Service Pack 2 installed.

Ik heb de drivers geïnstalleerd van intel downloadcenter, maar 1920x1080 is nog steeds niet mogelijk. En hoe los ik het internet probleem op??

Je kan een taalpakket downloaden via de windows website en de drivers van je chipset op de pc waar je nu achter zit. Zet ze op een geheugenstick en installeer ze op je pc.
Voor Windows XP kun je geen taalpakket downloaden bij Microsoft.( ja,ondersteunde talen voor de toetsenbordindeling) Alleen bedrijven kunnen taalpakketten v.h. OS kopen.
TS bedoeld waarschijnlijk dat hij Nederlands heeft aangegeven tijdens installatie bij "Landinstellingen" dat heeft niets met de taal v.h. OS te maken.

Laatst bewerkt:
Ik heb de drivers geïnstalleerd van intel downloadcenter, maar 1920x1080 is nog steeds niet mogelijk. En hoe los ik het internet probleem op??

download aida32 of pc wizard ( google het even ). En kijk welke videokaart je hebt / ethernet adapter en google de drivers, zo doe ik het dan. :D

Je hebt ook niet alleen chipset en ethernet drivers nodig!

Je zal ook alle andere drivers als die van je videokaart, audio en dergelijke moeten downloaden en installeren.

als je een merk pc hebt, zijn al je drivers netjes te vinden op de website van de fabrikant. Daar je typenummer van de pc aangeven en je os kiezen. Vervolgens de drivers donloaden en installeren.

Ik zou inderdaad xp nogmaals installeren in het netderlands en vervolgens je drivers installeren. Begin dan wel met de chipset driver! Daarna de rest. tot alle vraagtekens verdwenen zijn uit apparaatbeheer.

Ok, bedankt voor al jullie hulp, maar ik heb Windows gewoon in het Nederlands geïnstalleerd, maar het is toch engels, hoe weet ik dan zeker dat hij deze keer dan wel echt in het Nederlands is? En wat doe ik nou precies met die drivers en de chipset? Iedereen zegt iets anders.

En moet ik nu kiezen voor Upgrade of New Installation?

Laatst bewerkt:
Ik heb Windows XP nu weer geïnstalleerd en deze keer alweer ALLES op Netherlands en Dutch gezet, maar nou is het nog steeds engels! Wat nou ik nou in godsnaam doen?!

Ik denk niet dat je een originele legale XP cd hebt.........................

Dat heb ik zeer zeker wel, daar ben ik echt 100% zeker van. Wil je nog bewijs hebben?!

En ik begrijp dus dat je me niet verder kan helpen?

Je hebt gewoon een Engelse versie. Daar waar je Nederlands/Dutch moet kiezen in de setup, is voor de taalinstelling van je toetsenbord. Je moet dus een Nederlandse cd hebben ;)

Je hebt gewoon een Engelse versie. Daar waar je Nederlands/Dutch moet kiezen in de setup, is voor de taalinstelling van je toetsenbord. Je moet dus een Nederlandse cd hebben ;)

Kijk, aan deze reactie heb ik wat:thumb: Vandaar dus ook dat die andere pc bij m'n vader in het engels is. Maar eigenlijk had ik het al kunnen weten, ik zat er ook al aan te denken of het misschien gewoon een engelse cd was en dus nederlands niet beschikbaar.

Maar taal pakket downloaden is dus niet mogelijk? Of wel? En hoe pak ik dat met alle drivers nou aan?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan