Na installatie Windows 7 Ultimate alles kwijt

Status
Niet open voor verdere reacties.

cees002

Gebruiker
Lid geworden
16 mei 2009
Berichten
248
Ik ben zo dom geweest om op mijn Laptop Acer Aspire 7520 Windows 7 Home Premium (voor geinstalleerd en geen cd hebbende) te vervangen door Windows 7 Ultimate.
Nu ben ik mijn Ethernet, Wifi verbinding kwijt. Ook komt de resolutie van de scherminstelling niet hoger meer dan 1280 x 720.
Er wordt aangegeven dat er geen stuurprogramma's meer zijn geinstalleerd voor Ethernet adaptor en de Wifi e.d.
Ook wordt er aangegeven geen netwerk verbindingen beschikbaar. Stuurprogramma's bij werken gaat ook niet want ik heb immers geen internet verbinding op de laptop
Aangezien ik geen back-up gemaakt heb van alle drivers en ook geen recover cd heb ben ik radeloos.
Ik kan wel internetten via mijn desktop PC, maar weet niet waar te zoeken op het internet om alle drivers te vinden. Die dan op externe harde schijf te zetten en dan te installeren op de laptop.
Ook is er een map verschenen Windows old. kan ik daar wat mee?
Of moet ik de Laptop terug zetten naar de fabrieksinstellingen.
 
Die map windows old.


In de map 'WINDOWS.OLD' vind je als het goed is de volgende submappen: (1) 'Windows', (2) 'Documents and Settings' en (3) 'Program Files'. Dan raad je het het al snel, dat heeft te maken met het oude besturingssysteem. Je dient met name de map 'Documents and Settings' te bekijken, want daarin kunnen bestanden staan die je zeker niet wilt verliezen.


Misschien even veiligstellen. Je weet maar nooit.
 
2e optie is, via apparaatbeheer laten zoeken in de windows.old map naar de drivers. wil niet altijd lukken, maar de kans is wel aanwezig.
 
Na installatie windows ultimate alles kwijt

Bedankt voor de antwoorden.
Via google vond ik het volgende.
Gelijk bij het opstarten ALT - F10 diverse keren indrukken.
De fabrieksinstellingen kunnen dan worden hersteld.
Na ongeveer anderhalf uur was alles weer geinstalleerd en hersteld zoals het was.
Ultimate is er automatisch afgehaald en de laptop draait weer op Home Premium, zoals voor geinstalleerd af fabriek bij aankoop.
Vaste internet verbinding, Wifi en ook de schermresolutie is weer zoals het was.
De laptop heb ik een recover cd laten maken en ik zal ook alle drivers veilig stellen op externe opslag via DriverMax.
Wat kan de reden zijn dat het kompleet fout ging door Home Premium te vervangen door Ultimate en ineens al die drivers weg waren.
Bij de overgang op mijn desktop van XP naar Windows 7 ging alles vlekkeloos en was er niks verdwenen.
Alleen mijn wat oudere printer werkte niet meer op Windows 7.
 
Wat kan de reden zijn dat het kompleet fout ging door Home Premium te vervangen door Ultimate en ineens al die drivers weg waren.
Van XP naar Win 7 heb je ge-upgrade en van Win 7 Naar Win ultimate niet.
Alleen mijn wat oudere printer werkte niet meer op Windows 7.
Driver ophalen bij de printerfabrikant.
 
Laatst bewerkt:
Proberen kan altijd, maar er zijn nogal wat "iets oudere printers" waarvoor geen enkele Win7 drivers zijn te vinden. Dus zo simpel is het niet altijd.

Overigens is het volgens mij vrij simpel om Ultimate schoon te installeren. Je hebt een Acer en dat betekent dat je bij Acer al je drivers moet kunnen downloaden voor deze machine. Als je je serienummer opgeeft, dan zou het helemaal eenvoudig moeten zijn, hoewel ik wat Acer betreft niet uit ervaring kan spreken. Bovendien zou je nu ook een upgrade van Home naar Ultimate moeten kunnen doen, zonder dat er iets verloren gaat (mits van 32 naar 32 of van 64 naar 64 bits).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan