• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

na invoer cel deze blokkeren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Goededag VenA,
reden is, dat deze file gekoppeld aan een andere file.
mvg Jan

En wat heeft dat maken me de invoer in dit bestand? Als je niet de hele situatie uitlegt, dan is er volgens mij geen antwoord te bedenken.

Goededag VenA,
het is de bedoeling dat in een file een code wordt ingevoerd, die mag daarna niet meer worden gewijzigd. Als men tracht op de code te gaan staan en wil wijzigen moet er een melding komen, kan niet worden gewijzigd.
Als de invoerder achteraf deze code alsnog wil wijzigen, dat is het de bedoeling dat een geautoriseerd iemand die met een paswoord deze wel mag wijzigen of verwijderen.
De eerste code geeft behalve een melding ook een verzoek om een paswoord in te voeren en het zou eigenlijk alleen een melding moeten geven. En dat dan met een knop de blokkering vrijgeeft zodat een geautoriseerd iemand wel deze code kan wijzigen.

mvg Jan

.....Als de invoerder achteraf deze code alsnog wil wijzigen, dat is het de bedoeling dat een geautoriseerd iemand .....

Hou er rekening mee dat het wijzigen nu nog steeds vrij gemakkelijk kan; (klik op een reeds gevulde cel, druk op Ok, F2 en wijzigen maar)

Ik zou niet zo moeilijk doen: laat alle gebruikers alle gegevens wijzigen.
Zorg dat niet-geautoriseerde gebruikers alleen een kopie van het bestand krijgen: mogen ze opslaan, maar wijzigt aan het basisbestand niets.
Desnoods geef je ze van het werkblad een pdf ter raadpleging in plaats van het werkboek zelf.

Volgens mij heb ik nog geen antwoord gelezen op mijn vraag in #20. Het nieuwe bestand laat geen enkele koppeling zien en als deze er al is dan zie ik de beperking niet. Je kan eventueel een knop toevoegen om het blad vrij te geven met een wachtwoord.

@gast0660,
Volgens mij worden er weinig gebruikers blij van dat de <F2> toets uitgezet wordt en niet meer correct aangezet wordt. Pas bij het afsluiten zal deze toets weer te gebruiken zijn wat ook niet geheel correct werkt. Voor argeloze bezoekers zit er niets anders op dan de even opnieuw opstarten om de <F2> weer aan de gang te krijgen.:shocked:

Verder helpt het ook niet zoveel. Na de melding blijf je in de cel en kan je deze alsnog aanpassen. Bij een selectie van meer cellen volgt er logischerwijs een foutmelding na het wegklikken hiervan is alles te verwijderen? Dus wordt nog een tijdje wwwebben:d

Laatst bewerkt:
@dotchie

Die staan bij mij standaard uit.
De jouwe wemelt van de onware verzwegen vooronderstellngen.
Wat ik daarvan wijzer moet worden ???

na invoer cel deze blokkeren Uw bericht

Goedeavond VenA,
ik heb in 20 de code aangepast en een knop gemaakt met een vba code voor paswoord toepassing erin. Nou heb ik van alles geprobeerd om de code in de worksheet via het paswoord tijdelijk uit te zetten, niet gelukt.
Zie ook file versie 7
mvg Jan

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan