• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Na juiste waarde, automatisch regels toevoegen en test kopieren

Status
Niet open voor verdere reacties.

hoeby

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 okt 2013
Berichten
3
Marco's niet celverwijzing afhankelijk maken, maar hoe?

Hallo Allen,

Ik ben niet helemaal een leek met Excel, maar dit is toch hoge wiskunde.

Voor een registratie lijst wil ik het volgende maken.
- In een vooraf vastgelegde cel, moet een waarde in gevoerd worden (bijvoorbeeld JA of NEE).
De vraag voor deze cel is, wil je dagplanning?
- Bij NEE, wordt er 1 regel toegevoegd, waarin in vooraf vastgelegde cel de tekst WEEK komt te staan.
- Bij JA, worden er 7 regels toegevoegd, waarin in vooraf vastgelegde cellen (van boven naar onder) de teksten MAANDAG, DINSDAG, WOENSDAG, DONDERDAG, VRIJDAG, ZATERDAG en ZONDAG komen te staan.

Het aller mooiste zou ook nog zijn, dat bij wijziging van de keuze. Dit ook uitvoerd wordt.
Ga je van het antwoord NEE naar JA, dan worden er dus 6 cellen verwijdert en wordt de tekst gewijzigd in WEEK.

Ik ben tot zover al gekomen, dan ik een vooraf vastgelegd cel de regels kan laten toevoegen.
Maar de automatisch de tekst kopieren naar vastgelegde cellen, dat krijg ik niet voor elkaar. Datgene wat ik het allermooiste vind, daar heb ik nog helemaal niet naar gekeken.

Is er iemand, die mij hierbij kan helpen?
 
Laatst bewerkt:
Hoi Hoeby,

Ik zou het doen met een combobox, waarin je de keuzemogelijkheden zet. Vervolgens met een stuke VBA code de cellen laten vullen. Ik heb als bijlage een bestandje erbij gedaan. Als je de VBA code opent, zie je hoe deze is opgebouwd en kun je die makkelijk aanpassen.

Succes!

Patrick



Bekijk bijlage test.xlsm
 
Ook een beetje gokwerk van mijn kant:

Code: