• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

na keuze uit een roldown menu een bepalde waarde in een andere cel plaatsen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

iwanvanbokhoven

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 mei 2012
Goede dag allen,

Mij vraag is als volgt ik heb wat producten op een sheet staan die zijn in een factuur via validatie te selecteren in een rol down menu nu zou ik ook willen als er een product is geselecteerd de prijs in een andere cel komt te staan is dit mogelijk en zo ja hoe krijg ik dit voor elkaar.

Bedankt alvast.

Dat is afhankelijk hoe je bestand is opgebouwd.

Waarschijnlijk is het mogelijk met vertikaal (of horizontaal) zoeken.

Maar zonder voorbeeldbestandje, ontdaan van gevoelige info, kunnen we je daarbij onvoldoende helpen.

Heb je hier vragen of opmerkingen over, laat het gewoon even weten.

Het bestandje van Wieter met de gegevensvalidatie aangepast (zie bijlage).

De rode tekst is toegevoegd.

Excel 2007

Gegevens => gegevensvalidatie

Code:
=[COLOR="#FF0000"]Producten![/COLOR]$B$3:$B$12

Bijlagen

heb het bestand proberen upteloaden

Upload werkt niet mag maar max 100kb groot zijn krijg hem niet kleiner dan 256 kb dus dat werkt ook niet.

Bedank alle maar het is me al gelukt heb de product namen maar aangepast met de prijs erin en de berekening veranderd.

@iwanvanbokhoven

Code:
Bedank alle maar

Misschien kun je dat beter zelf doen :p:p:p

oeldere

Bij deze een nieuwe toevoeging het probleem is nog steeds het zelfde.
de bedoeling is als in het blad factuur in cellen D19 / D35 een product word geslecteer moet de prijs van die producten die op blad 3 staan automatisch in cel L19 / L35 komen te staan.
Mij lukt het niet.
Als je me ermee zou kunnen helpen zou ik je erg dankbaar zijn.

Bijlagen

In het bestandje zelf zit al een formule met vert.zoeken ( cellen D13, D14, D15, N14 en N15)
En ook heeft oeldere in antwoord #4 al gezegd hoe het werkt.
Zijn dat niet voldoende voorbeelden van hoe het moet?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan