Na linux ook windows installeren ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

B.Kat

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2001
Beste mensen ik heb gisteren een goed werkend systeem van mijn zoon gekregen.
Als besturing systeem is er Fedora geïnstalleerd.Nu is mijn vraag kan ik nu ook naderhand nog een Windows versie installeren zodat ik een dual boot krijg?]
Vrgr. B.Kat

Kan alleen als je daarna de MBR weer repareert met de Fedora cd of dvd.

Windows kan geen dualboot maken met een Linux versie, Linux wel met een Windows versie.

Leesvoer, en hier nog meer.

Lange Pier, bedankt voor jou uiteenzetting.
Helaas kom ik al geen stap verder want nadat ik de Pc had aangesloten en opgestart kom ik niet verder dan de volgende mededeling : Video mode not suported
Ik had mijn zoon gisteren nog gevraagd om de gebruikersnaam en wachtwoord en ik hoopte dat het systeem op wou starten maar helaas.
Dus dan maar wachten tot mijn zoon terug is uit het buitenland.
Wel frappant want ik heb de pc gistermiddag bij hem nog zien draaien.
Vrgr.B.Kat

Dan is de resolutie te hoog ingesteld voor de gebruikte monitor, is dat een oude of een TFT?

Als hij terugvalt naar de commandline, de prompt, en je toetst startX, en hij valt weer terug, staat er dan bij welke configuratie opdracht je moet geven?

Ook " rm /etc/X11/xorg.conf ", zonder " kan helpen, die verwijderd de configuratie file, daarna weer startX proberen.

Lange Pier, dat wordt dan wel een moeilijke operatie voor mij.
Het gebruikte beeldscherm is een Samsung Syncmaster 151s TFT monitor.
Persoonlijk heb ik weinig of geen ervaring met Linux, buiten Knoppix van opstartbare CD-rom en Puppy ook van opstartbare CD-rom.
Dus dat wordt een leuk en leerzaam experiment.
Vrgr.B.Kat

Sorry, werk er ook niet veel meer mee, kan ook nog startx zijn, met een kleine x, meestal als de Xserver dan niet wit starten krijg je een regel hoe je die moet configureren, maar die " rm " moet ook werken.

Enne, je bent nooit te oud om te leren, ben er ook ooit zo mee begonnen, meer vallen dan opstaan.:)

Lange Pier,
Ik zal een dezer dagen de Pc met Linux weer aansluiten en dan probeer ik wel wat.
Bedankt zover voor de medewerking.
Vrgr. B.Kat

Lange Pier,
Ik ben deze ochtend weer bezig geweest met de Linux Pc.
Alleen kom ik niet verder met het opstarten ( hij geeft bij alles OK ) tot een punt waar in beeld veschijnt: Lokalhost login: hier moet ik wat intypen maar ik weet niet wat.
Voor ik aan het typen toe kom, krijg ik binnen 3 seconden een steeds verspringend beeld met de tekst: Video mode not supported.
Wanneer ik opstart vanaf de Linux Puppy Cd start alles wel normaal op wat nu? of toch maar wachten tot mijn zoon terug is?
Vrgr. B.Kat

Log in met root als je daar ook het wachtwoord van hebt, maar je had toch een gebruikersnaam en wachtwoord gekregen?

Je kunt er ook even een CRT monitor aanhangen, misschien wordt die wel gesupport.

Verder lijkt mij de laatste optie het verstandigst, wachten op je zoon.:)

Lange Pier,
Ik zal jouw opties wel een keer testen ( ik heb geloof ik nog ergens een CRT scherm staan dus even zoeken ) en anders maar wachten op mijn zoon.
In elk geval bedankt voor de medewerking tot nu toe :thumb:
Vrgr. B.Kat

Beste mensen,
Na een week in het ziekenhuis te hebben gelegen, kon ik niet langer wachten tot mijn zoon terug was uit het buitenland. Dus ik heb maar Format C: gedaan en heb Windows ME geinstalleerd, aangezien mij dat met betrekking tot de specificaties van de PC het beste leek. Er had voordat er Linux opgezet werd altijd, Win 98 op gedraaid, maar die had ik niet in het Nederlands liggen vandaar mijn keus voor Win ME. Dan komt Linux er later wel weer er bij op.
Vrgr. B.Kat

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan