na nieuwe installatie alleen opstarten een beetje erg traag

Status
Niet open voor verdere reacties.
Lekker simpel ja:

1) Bootvis is een oud en al lang achterhaald programma
2) RAID 1 of RAID 5 is GEEN ALTERNATIEF voor RAID 0, heeft heel ander doel en andere functie
3) Wanneer op 1 IDE kabel een schijf hangt met de jumper op MASTER, dan MOET de ander op slave staan en NIET op Cable select

En zo zeg je nog heel veel meer onzin steeds....

Bootvis was een suggestie van een collega van mij.
RAID 1 en RAID 5 is niet sneller, maar wel betrouwbaarder.
PATA kabels hoef je me niks over te vertellen, kan ik zeker meer over vertellen dan jij kan.
Ik bedoel ermee, alles op cable select of de configuratie die ik opnoemde. Die werkt in dit geval het snelst. Als er een 2de DVD speler bij komt, is het een ander verhaal.
Dan moet je neit 2 DVDspelers op 1 PATA aansluiting zetten.

Had het moederbord type opgezocht, heb even gekeken en zag geen SATA aansluitingen. Dus vandaar dat ik overging op PATA. Maar met SATA maakt het niet zoveel uit nee. Backup maken en HDD controleren voordat je alles kwijt bent, meer kan ik niet meer zeggen.

heb inderdaad een tweede dvd speler /schrijver er op maar heb zo aangesloten zoals jij dat net vermelde .
ben net op de site van western digital geweest en heb via het type nr wd740gd een Data Lifeguard Diagnostic for Windows gedownload en ga zometeen ff kijken wat dit is en wat het programma mij vertelt .

heb voor de rest geen data op mijn hardeschijven staan doe deze altijd backuppen op een andere harde schijf die niet in dit systeem zit . ze zijn dus helemaal leeg en alle twee meerdere malen geformateerd.en heb ook een windows cd gebruikt. en ook f-disk
dit is de link van mijn moederbord http://www.asus.com/products.aspx?l1=3&l2=11&l3=23&l4=0&model=73&modelmenu=1

:cool:

Laatst bewerkt:
met IDE een 2de DVD speler aansluiten moet anders. Je kan ze niet op dezelfde kabel zetten, anders kan je niet naar elkaar branden, gaat conflicten opleveren.
Dan zou je toch:

IDE1 Master HDD
IDE1 Slave DVD
IDE2 Master DVD
IDE2 Slave HDD

moeten hebben.

Maar je hebt zo te zien gewoon 4 SATA aansluitingen. Dus dit moet niet uitmaken aangezien er op alle poorten een RAID combinatie te maken is.
RAID 0, 1 en desnoods ook 5.

Laatst bewerkt:
ik weet dat dit niet mogelijk is maar heb maar 1 ide aansluiting erop zitten en ik hoefde niet zo van cd naar cd te branden paar jaar later nadat ik mijn moederbord heb gekocht kwamen er dvd schrijvers uit die een sata aansluiting hadden maar heb deze nog niet mischien dat ik ze later koop maar nu ff niet .
heb 4 sata raid aansluitingen en 4 gewone sata aansluitingen .

Laatst bewerkt:
heb net mijn raptors aangesloten op mijn laptop en gekeken in schijfbeheer .
daar constateerde ik dat een hardeschijf een grotere capiciteit had dan hij heeft.
heb vervolgens deze partitie verwijderd en opnieuw geformateerd .
dit ging goed .
daarna heb ik beide hardeschijven met de tool van de leverancier met een quickscan gescant en deze tool zei dat ze goed door de test kwamen .

ga ze nu nog ff instaleren in mijn desktop om te kijken of het probleem weg is .

er wordt niet meer gereageerd. dus schrijf ik zelf maar iets

heb hem inmiddels opnieuw geinstalleerd met windows xp en het probleem doet zich nog steeds voor.
ben nu bezig met het in dos testen van de hardeschijven .

nou ik heb nu mijn harde schijven zeer uitgebreid getest volgens mij en ze kwamen goed uit de test.
heb ook gelijk de mbr geupdated .
heb mijn intern geheugen getest en die waren ook goed .
ga nu weer windows opnieuw installeren.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan