Na nieuwe installatie geen toegang tot map "Mijn Documenten"

Status
Niet open voor verdere reacties.

edc

Gebruiker
Lid geworden
31 aug 2004
Berichten
122
Maandenlang heeft mijn Windows XP probleemloos gelopen tot op die ene dag..... :evil: zelfs savemode had er geen zin in.....

Ik heb Windows XP (Professional) opnieuw geinstalleerd, een installatie over de "oude" niet werkende dus.
Installatie verloopt zonder problemen en de computer start weer netjes op.

Tijdens de installatie wordt gevraagd 1-4 gebruikers aan te maken. Windows maakt dan automatisch een mapje "*Naam Gebruiker* Documenten" voor elke gebruiker aan.
Bij de "oude" Windows installatie was er een mapje "*Naam Oude Gebruiker* Documenten". Tijdens de nieuwe installatie heb ik de naam van de gebruiker iets gewijzigd waardoor er een mapje "*Naam Nieuwe Gebruiker* Documenten" wordt gemaakt.
Dit heb ik gedaan om zeker te zijn dat bij het invoeren van de oude gebruikersnaam niet alle documenten worden overschreven.
En nu komt het;

Nu zie ik wel het mapje van de "oude" gebruiker maar heb geen toegang tot deze map en de onderliggende documenten. :(

Hoe kan ik hier weer toegang tot krijgen? :(
 
Bedankt voor je supersnelle reactie :)

Ik heb het artikel gelezen...
Waarom is het dat als ik met de rechtermuisknop klik op de map waarvan ik eigenaar wil worden ik geen tabblad "Beveiliging" zie ?

;) ;)
 
Geplaatst door edc
Bedankt voor je supersnelle reactie :)

Ik heb het artikel gelezen...
Waarom is het dat als ik met de rechtermuisknop klik op de map waarvan ik eigenaar wil worden ik geen tabblad "Beveiliging" zie ?

;) ;)
Omdat je FAT32 als bestandssysteem hebt en niet NTFS.

Dennis.
 
Hoe krijg ik dan toegang tot mijn mapje cq bestanden als ik FAT32 heb? :8-0:
 
Ik neem aan als je windows er opnieuw overeen gezet heeft, dat je waarschijnlijk update's van windows. er opmieuw moet downloaden, maar dat kun je gauw genoeg zien.
 
Geplaatst door edc
Hoe krijg ik dan toegang tot mijn mapje cq bestanden als ik FAT32 heb? :8-0:

Ben je wel als administrator ingelogd ls je beheer wilt overnemen van die map?
 
Beste edc,
dat je FAT32 zou hebben na een nieuwe install denk ik niet.
Als met rechtsklikken geen tabblad beveiliging ziet moet je het volgende doen (je hebt pro):
open de verkenner - klik in het menu op 'extra'-'mapopties'. Klik dan op tabblad weergave. Beneden in de lijst haal je het vinkje WEG bij 'Eenvoudig delen van bestandden gebruiken (aanbevolen)'.
Je tabblad beveiliging zou er nu wel moeten zijn.

Succes
 
Ik ga het vanavond direct proberen! :eek:
Bedankt voor de tip Papajo :thumb:

Ik zal mijn bevindingen hier achterlaten zo gauw ik het resultaat weet.

Ed
 
Het is opgelost :thumb: :D

Bedankt Papajo, jou oplossing maakte dat ik het tabblad beveiliging te zien kreeg en ik mij vervolgens eigenaar kon maken op de onderliggende mapjes.

Super :thumb: :thumb: :thumb:


Ed
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan