Na opnieuw installeren Windows XP geen internet meer en beeldresolutie niet correct!

Status
Niet open voor verdere reacties.

monty84

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2012
Vandaag heb ik mijn computer opnieuw geinstalleerd met windows xp cd.
Echter wil hij nu geen contact meer maken met internet waar voor de herinstallatie er geen problemen waren.
Dit terwijl ik nog wel internet heb op mijn laptop en de andere computer. De draden zitten er allemaal prima in, heb ze er al eens een keertje uitgehaald zodat hij opnieuw internet gaat zoeken, dit wou in het verleden nog weleens helpen, maar hij doet niets.

Nu is het zo dat mijn hardware of netwerkkaart niet wordt herkend.
Na uren te zoeken en te speuren op het internet denk ik dat het door de drivers komt die ik nog moet downloaden.
Echter weet ik weer niet waar ik moet zoeken naar de juiste driver voor mijn netwerkkaart.

Ook is het beeldresolutie extreem laag (640 bij 480 pixels) ik kan dit helemaal niet wijzigen doordat het pijltje niet te bewegen krijgt.

Ik ben inmiddels heel wat uren hiermee bezig geweest en het wil maar niet lukken! :(

Hoop echt dat iemand mij hiermee kan helpen!

Alvast bedankt

Hoi,
Welkom op Helpmij ;)
om te weten waar we moeten zoeken moet je ons wel wat info over de pc/laptop geven (merk/type enz.)
Zo te zien mis je ook de videodriver etc.
Ga naar apparaatbeheer en schrijf op wat je daar allemaal mist, alles waar een geel vraagteken bij staat.
Download dit progje en kijk wat je allemaal aan boord hebt.

Laatst bewerkt:
Installeren van de juiste drivers zou kunnen helpen.
Lees nergens iets over de gebruikte hardware.

Welkom op Helpmij.nl :thumb:

Ik heb je topic verplaatst van Hardware-Netwerkcomponenten ----> Besturingssytemen- XP.
Dit omdat probleem softwarematig gerelateerd is.

Succes met je vraag.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo allemaal,

Thanks voor het mee denken!

Het gaat om een IBM Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 2.66GHz.
Bij apparaatbeheer geeft ie aan onder het kopje Overige apparaten (allemaal gele vraagtekens) zie onderstaande voorbeeld

? Ethernet-controller
? Multimedia-audiocontroller
? Videocontroller (VGA-compatibel)

Weet iemand wat ik hiermee moet doen?

Alvast bedankt!

De inf die je geeft zegt niets, welk type IBM of welk merk en type moederbord?

Ik heb werkelijk geen idee watvoor IBM het is.
Kan het zo zijn dat netwerkkaart van het merk smsc is?
Zelf heb ik er echt geen verstand van..:confused:

Waar zou ik eventueel meer hierover kunnen vinden?

Alvast bedankt

Ok, IBM heeft dus een heleboel produkten gefabriceerd, & de ondersteuning is overgedaan aan Lenovo...

Kijk eerst even op deze Engelstalige pagina & klik de links met een naam die je bekend voorkomt, dus op je computer ziet staan, open om je exacte modelnummer etc. te vinden:

http://support.lenovo.com/en_NL/basic.page?DocID=HF002641

Daarna kan je dat weer op deze ook Engelstalige pagina invoeren om je drivers te vinden (klik Select product):

http://support.lenovo.com/en_NL/downloads/default.page

Probeer het, als je er niet uitkomt, merken we dat hier vanzelf wel, neem ik aan... ;)

Hallo allemaal,

Hartstikke bedankt voor je info!

Ik ben volgens mij achter het type:

type 8310-25G S/N K8C6409 of 8310-25G S/N KBC6409

Het verschil zie ik helaas niet tussen een K8 of KB.

Heb proberen de driver te vinden op de site maar volgens mij staat ie er niet tussen.

Is dit voldoende info of moet ik op meer uitzoeken?

Alvast bedankt

Ok, daar zijn we in ieder geval al een heel eind verder mee. Zover ik zie zit er een Intel PROset 10/100MbpS netwerkkaart in:

Hardware Maintenance Manual (HMM) for NetVista 8181, 8182, 8301, 8302, 8303, 8304, 8305, 8306, 8307, 8308, 8309, 8310, 8311, 8312, 8313, 8314, and 8315 systems

De drivers hebben ze inderdaad een beetje verstopt & zijn dus lastig te vinden, maar deze moet het doen:

http://support.lenovo.com/en_NL/downloads/detail.page?&LegacyDocID=MIGR-55649 & daar moet je de 8.1.5-versies halen: http://download.lenovo.com/ibmdl/pub/pc/pccbbs/thinkcentre_drivers/q37z45us.exe & instructie http://download.lenovo.com/ibmdl/pub/pc/pccbbs/thinkcentre_drivers/q37z45us.txt

Herstarten na installatie voltooid, & zodra je Internet hebt ga je meteen naar Start, Alle programma's, Microsoft Update, klik Aangepast.
Waarschijnlijk krijg je dan in een keer alle drivers die je nog niet hebt, plus de updates.
Zoniet, weten we waar we het bij Lenovo alsnog moeten zoeken.

Dankjewel TheKnight!

Ik ben nu ongeveer 2uur bezig geweest en heb versie 8.1.5. versie gedownload en deze via een externe harde schijf op de pc gezet.
PC opnieuw opgestart en helaas geen internet. Dit heb ik een aantal keer gedaan maar helaas.
Heb via 'Verbindingsproblemen controleren' gecheckt en deze geeft aan dat er geen geinstalleerde netwerkkaarten in de computer worden gedectecteerd.

Via Apparaatbeheer nogmaals gecheckt en die geeft nog steeds onderstaande gele vraagtekens:

? Overige apparaten
- ? Ethernet-controller
- ? Multimedia-audiocontroller
- ? Videocontroller (VGA-compatibel)

Voor mijn gevoel zijn we er bijna...

Thanks voor je hulp!

Dankjewel TheKnight!

HET IS ME HELEMAAL GELUKT:thumb::thumb::thumb:

Het was uiteindelijk precies hoe jij me vertelde! De 1e keer heb ik waarschijnlijk de verkeerde op mijn pc gezet.
Nu staat alles goed erop en hij doet het weer helemaal als voorheen!

Iedereen bedankt voor het meedenken en je hulp!

TheKnight is the man day and night!:):thumb:

Mooi dat het gelukt is en succes verder! :thumb:
(klik even op "zet status opgelost" in de donkerblauwe werkbalk, direct boven de beginposting v.d. site).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan