Na opstarten geen draadloos meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Erwin7

Gebruiker
Lid geworden
8 okt 2011
Hallo, ik heb een Acer mini laptop met WindowsXP en een linksys router.
Telkens als ik mijn laptop opstart is er geen draadloze verbinding. Via het programma van Linksys ( Linksys Easylink advisor) kan ik dan met een bekabelde verbinding zonder problemen de verbinding automatisch herstellen. Zolang de laptop aanstaat heb dan een goede verbinding. Maar de volgende keer als ik hem opstart heb ik weer hetzelfde probleem.
Wat zou dit kunnen zijn?

Groeten,
Erwin

Hoi,
welkom op Helpmij
laat je de verbinding standaard door Linksys Easylink Advisor verzorgen? Zo ja schakel de Windows service die dit normaal verzorgt dan eens uit.

Hoi, zou je mij de naam van de Windows service kunnen vertellen?

Ja was me niet zeker, dan zou ik XP moeten opstarten. Uit m'n hoofd dacht ik iets van Windows Wireless Zero Configuration.

Ik heb de service uitgeschakeld en een keer op handmatig gezet, maar na het opstarten staat hij weer op automatisch. Vergeet ik misschien iets?

Heb je daadwerkelijk de service bij "opstartype" op uitgeschakeld gezet of heb je de service alleen maar gestopt? Als je hem op uitgeschakeld zet (vergeet niet op toepassen te klikken) dan zou hij, na een herstart, niet meer mogen opstarten.

Ja, ik heb hem op uitgeschakeld gezet, en toen hij na opstarten weer op automatisch stond heb ik hem op handmatig gezet, maar na opstart weer automatisch.

Dan heb je wss de optie selectief opstarten niet aangevinkt bij msconfig. Vandaar dat alle services automatisch worden geladen.

Ja hoor, windowstoets + r (of start>uitvoeren)
typ
msconfig
enter
Update: Kijk trouwens eens bij apparaatbeheer (windowstoets + pause/breaktoets) of bij eigenschappen>energiebeheer van je Wlankaart e/o netwerkadapter de volgende optie aangevinkt staat "de computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen" o.i.d. Zorg iig dat hier geen v.d. opties aangevinkt zijn.

Laatst bewerkt:
Ik heb alles gedaan wat je zei maar het probleem blijft hetzelfde.

Pfffffffff, er zijn nog verschillende opties bij eigenschappen van je verbinding zoals automatisch verbinding maken met alleen jouw router/verbinding (de andere beschikbare netwerken verwijderen). Heb je dit probleem vanaf het begin gehad of heeft het eerst wel goed gewerkt?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan