na plaatsen aopen dvd brander zeer (half uur) trage opstart computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

berryherry

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2001
Berichten
404
nadat ik mijn oude brander had omgeruild voor een nieuwe, start mijn pc zeer traag op, heb alles geprobeerd. ipv master op slave en anders om. maar het probleem blijft. ook in bios op auto gezet. na de opstart gaat alles goed, ook leest ie gewoon, heb alleen nog niet mee gebrand.

mijn dvd speler is van het merk liteon, en daar was ook de vorige (dvd) brander van

krijg wel met opstarten ed volgende melding: Secondary IDE Channel no 80 Conductor cable installed.

wie o wie kent dit.

gr. berry

oja de brander is een a-open 16x dubble layer
 
Aan sluiten met een 80 Conductor cable verhelpt die foutmelding
 
oei, daar komt de leek in mij naar boven........

wat is dat een 80 Conductor cable?:rolleyes:
 
volgens een topic (gevonden met google)

80-conductor cable is not inserted
Dit is een BIOS foutmelding. Deze melding geeft aan dat de kabel tussen moederbord en harddisk, eigenlijk een 80 aderige kabel had moeten zijn. In jouw geval zit daar (blijkbaar) een 40 aderige kabel tussen. Je herkent de 80 aderige flatcable door de dunnere draden en natuurlijk het grotere aantal kabeltjes. Als je beiden (de 40- en de 80 aderige kabels) naast elkaar houdt, dan zijn ze wel even breed. De harddisk (en bepaalde CDRom/DVDRom spelers) hebben dit type kabel nodig om het maximale aan snelheid te halen (Ultra DMA). Je hoeft de kabel dus niet te vervangen, maar wel vervangen kan een kleine snelheidswinst leveren.
 
Ja en dan blijft de foutmelding ook steeds terug komen, zou je er een extra HD bij aan willen sluiten ,zul je toch naar een 80 kabel over moeten stappen
 
komt daar ook dat trage opstarten vandaan dan? want als ik de brander afkoppel start pc wel gewoon op.
 
dan morgen eerst maar even naar de computer boer.

bedankt voor je snelle reactie :thumb:

gr. berry
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan