na plaatsen geheugen comp op tilt

Status
Niet open voor verdere reacties.

luffelen

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
hallo in verband met een toekomstige upgrade naar vista mijn geheugen uitgebreid
met en reepje 512 naar totaal 1gig.
hetzelfde type kingston !!!!! ed.
geheugen netjes geplaatst maar na 10 min comp bevriest niks werkt meer
alleen nog uit te zetten met de harde boot.
alles weer overnieuw comp blijft uitvallen, volgens bios netjes gededecteerd everest geeft
keurig aan 1 gig en ook bij hardware.
comp is schoon van binnen (elk half jaarreinigen)
Dus geheugen weer verwijderd comp draait als een zonnetje
twee dagen gedraaid continu temp moederbord 39 gr cpu 41 gr. dus niks bijzonders.
Geheugen weer geplaatst en ja hoor valt weer uit en blijft bevriezen
memtest86 geeft geen errors na 24 uur weet het niet meer????????
omruilen of toch iets anders????

Welk merk en type computer heb je?

Weet je misschien ook het merk en type moederbord wat hier in zit?

Wat gebeurt als je het nieuwe geheugen op de plaats van het oude zet [oude eruit, dus draaien met 512].... werkt het dan weer als een zonnetje moet je het probleem elders zoeken, werkt het niet, breng dan het dan vlug terug....
Werk dat wel laat dan 1 slot vrij tussen de geheugenbankjes, als dat kan [weet niet hoeveel bedjes je hebt.....]

Heb je misschien dualchannel, en deze ook gebruikt? wat meestal niet wil, met reepjes uit verschillende series.

Dus geheugen weer verwijderd comp draait als een zonnetje
twee dagen gedraaid continu temp moederbord 39 gr cpu 41 gr. dus niks bijzonders.

Afhankelijk van je merk en type moederboard, kan het zijn dat je dual channel hebt, dan moet je de sleuven zien als (naast elkaar) a1a2 en b1b2
Stop de ´zelfde´ geheugens in a1 en b1 en in a2 en b2

Als er verschil in merk is kan dat wel werken, maar kan ook het probleem zijn.
Wat al vaker ellende geeft is als de ene double sided is, en de ander single sided.
(Chips op 1 of alle 2 de kanten van het geheugen reepje) ook bij 1 en hetzelfde merk dus!)
Verder moet je in je BIOS de boel op automatisch zetten en gaat bij 4 reepjes de boel meestal al terug van 400 mhz naar 333 mhz
Dat of je stelt de waarden in van je traagste reepje, de snelste houd dat natuurlijk wel bij.

na plaatsen comp op tilt

moederbord asusp4b533 cpu P4-2,8 GH
bord heeft drie geheugen slots dat was mijn probleem .beetje puzzelen met de bankjes
en reepjes ben niet stug doorgegaan met wissselen ivm de drie sloten en geen vier
dit heeft mij op het verkeerde been gezet.
alles draait nu twee uur zonder problemen dus afwachten
de aanwijzing van a1 a2 b1 b2 heeft me op het goede spoor gezet.
heb toch al wat ervaring vanaf een 286er tot nu p4 en processor wisselen tot bios flashen
vanaf 1992 tot nu
lange pier dualchannel nooit van gehoord alhoewel ik jouw bijdragen aan dit forum
altijd zeer interessant vind ga zo door
groetjes beste internetters

moederbord asusp4b533 cpu P4-2,8 GH
bord heeft drie geheugen slots dat was mijn probleem .beetje puzzelen met de bankjes
en reepjes ben niet stug doorgegaan met wissselen ivm de drie sloten en geen vier
dit heeft mij op het verkeerde been gezet.
alles draait nu twee uur zonder problemen dus afwachten
de aanwijzing van a1 a2 b1 b2 heeft me op het goede spoor gezet.
heb toch al wat ervaring vanaf een 286er tot nu p4 en processor wisselen tot bios flashen
vanaf 1992 tot nu
lange pier dualchannel nooit van gehoord alhoewel ik jouw bijdragen aan dit forum
altijd zeer interessant vind ga zo door
groetjes beste internetters
deze vraag is opgelost comp draait nu al twee dagen continu groetjes en bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan