Na printopdracht geen print

Status
Niet open voor verdere reacties.

nijboer

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2004
Berichten
24
In onze Canon PIXMA IP5000 zitten meerdere cartridges, waaronder 1 kleine en 1 grote cartridge. Nu is de inkt van de kleine cartridge op, maar die van de grote niet. Op één of andere manier wordt na een printopdracht de functie van de grote cartridge niet overgenomen. Wie kan mij helpen?
Ik zit met nog een probleem. Mijn emailadres is gewijzigd. Ik kan op deze site niet zien waar ik mijn emailadres kan wijzigen of moet ik mij dan weer opnieuw registreren.

groeten Ria
 
Bij mijn HP word dat ook niet gedaan!

Wie heeft jou e mail adres gewijzigd?
Bedoel je dat je in Outlook Express een nieuw account wil aanmaken?
 
We hebben een nieuw emailadres. Als ik een reactie krijg in mijn mailbox, staat het oude emailadres er nog in. Nu gaat dit nog goed, maar straks niet meer.

Een hoe bedoel je dat dat ook bij jouw HP gebeurd. De grote zwarte cartridge zit nog helemaal vol inkt, dan moet ie toch ook kunnen printen.

Ria
 
Als de kleine cartridge met zwarte inktsop is, wordt er helemaal niets meer afgedrukt. Er wordt dus helemaal geen inkt meer gebruikt.

Ria
 
Als de kleine cartridge met zwarte inkt op is, wordt er helemaal niets meer afgedrukt. De afdruk is dan leeg, er wordt dan helemaal geen inkt gebruikt en gaat dus ook niet over op kleur.

Ria
 
Het probleem met de printer is nog steeds niet opgelost. Waarschijnlijk ben ik niet duidelijk genoeg. Er zitten meerdere inktcartridges in de printer. Als de kleine zwarte cartridge op is, komt er wel een printopdracht uit, maar er wordt geen inkt afgedrukt. De grote zwarte inktcartridge wordt dan dus niet gebruikt. Ik weet niet hoe ik het duidelijker moet uitleggen.

Ria
 
De kleine zwarte inktcartridge wordt gebruikt bij kleurenprints, de grote voor als je alleen zwart print, dit moet je dan specifiek aangeven bij de printerinstelling.
Alleen zodra er één van de cartridges leeg is zal de printer zijn werk niet doen totdat er weer een volle geplaatst is, dit om beschadiging aan de printkoppen te voorkomen, er zal weinig anders op zitten dan te ervoor te zorgen dat alle cartridges niet als 'leeg' staan aangemerkt.
 
Ik ben in ieder geval wijzer geworden. De printer doet het ineens weer. Ik weet alleen niet waarom. Als ik weer problemen krijg zal ik bovenstaand advies opvolgen.

groeten Ria
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan