• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Na Rij invoegen ontbreekt de Formule

Status
Niet open voor verdere reacties.
@Peter,
Ik had ook al een keer alles in een tabel gezet, niets meer van gehoord.
Dukkel moet alle bestanden weggooien en zich concentreren op één Bestand met tabel, lijkt mij voor iedereen makkelijker.

Groetjes

Ja, het wordt wel onoverzichtelijk zo.
Ga ik straks doen Peter.

Laatst bewerkt door een moderator:
Dukkel,

Het is wederom geen tabel.
Je heb een kolom vóór de tabel ingevoegd "Kolom0". Dat werkt niet.
Vul deze
Code:
=SOM(A2;[@Kolom1];[@Kolom2])
formule eens in in cel I2

Hallo Peter

Ja ik heb Kolom A later toegevoegd. Maar ik had eerst niet opgemerkt dat hij buiten de Tabel Tbl.Adres valt.
Een kolom invoegen in de Tabel gaat dus wel heb ik geconstateerd

En ja, nu werkt die @kolomnaam verwijzing dus wel.

Dukkel,
Als je rechts een kolom wil toevoegen dan type je de kolomnaam in de eerst volgende kolom naast de tabel dan voegt hij hem automatisch aan de tabel toe.
Als je links een kolom wil toevoegen, ga dan in de tabel in de eerste kolom staan en selecteer een cel, nu met rechtermuisknop, dan zie je "invoegen, tabelkolommen links" en "tabelrijen boven", zie je dat niet dan even opnieuw een cel in de eerste kolom selecteren.
Wil je ergens tussenin een kolom invoegen kun je gewoon op A,B,C,D enz. de hele kolom selecteren en ctrl.+ om in te voegen of rechtermuisknop invoegen, wil je een kolom verwijderen dan ctrl.- of rechtermuisknop enz.
Gewoon een paar keer oefenen met het tabelletje.
Heb je van het weekend wat te doen.

Groetjes
Johan

Nee, dat had ik door toen ik al aan de koffie zat.
Maar dat is nu hersteld.

=ALS.FOUT(SOM([@[Prijs/KM]]*[@Afstand]*2;[@Medicijnen];[@Parkeren];[@Overig]);"")

Waarom wijkt dat VET geschreven gedeelte (hierboven) af, van de rest van de kolomnamen?

Haal dat streepje maar eens uit de koptekst.
Scherp opgemerkt.

Ik heb de @Kostprijs/KM aangepast naar @Kostprijs

Probleem opgelost !!

Allemaal heel erg bedankt voor al uw geboden hulp en uw geduld. :thumb:

gebruik:

=[@[Prijs/KM]]*[@Afstand]*2+SUM([@Medicijnen]:[@Overig])

Omdat het een dynamische tabel is, kun je gebruik maken van de faciliteiten daarvan: vink 'total row' aan.
Natuurlijk is het handiger in de kolom 'afstand' meteen daar de vermenigvuldiging met 2 (v.v.) te maken.

Laatst bewerkt:
Hallo

Dank je SNB

Het enige dat ik nog niet begrijp is, dat in Bold geschreven stukje code, waarom die extra rechte haakjes zijn:

Ik wist ook nog niet, dat je ook hier die dubbele punt kon gebruiken (van ..... tot)

Alleen, SUM lijkt me Engels.

Hallo

Het enige dat ik nog niet begrijp is, dat in Bold geschreven stukje code, waarom die extra rechte haakjes zijn:

Dubbele haken zijn verplicht als er een spatie in de kolom naam. zit in dit geval werken enkele haken ook

=[@Prijs/KM]*[@Afstand]*2+SUM([@Medicijnen]:[@Overig])

De reden dat er dubbele haken staan zal zijn omdat de kolomnaam diverse keren gewijzigd is en ooit zal er een naam met spatie zijn geweest, op dat moment worden de dubbele haken toegevoegd om foutmelding te voorkomen
Als je een kolomnaam aanpast naar één zonder spatie dan past Excel niet automatisch de haken opmaak terug aan.

want dubbele haken werken altijd en enkele haken alleen als een kolomnaam geen spatie bevat.

Laatst bewerkt:
Perfect Roel
Mijn dank is groot

Laatst bewerkt door een moderator:
kun je stoppen met overbodig citeren/quoten van hele berichten ?
Op wie je reageert geef je eenvoudig aan met @peter, @roel, etc.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan