Na schone installatie Windows 7 Home Premium nog veel fouten aanwezig

• Onderwerp starter Onderwerp starter sky
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

sky

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2004
Goedenavond, ongeveer een maand geleden heb ik door middel van de Dell herstel CD (en zonder te formatteren) een nieuwe installatie gedaan, waarbij er een map aangemaakt werd waar windows.old in stond. Na een dag of 10 heb ik die verwijderd. Na de installatie was het deel dat in gebruik was van de C schijf circa 138 GB van de in totaal toegewezen schijf van 259 GB. Daarna heb ik de foto's (22GB) ,diverse excel- en word bestanden teruggezet, evenals de studentenversie van Office 2007. Nu geeft de c schijf aan dat er 211 GB in gebruik is en nog 48 GB vrij.

Ik heb ccleaner laten draaien en die geeft aan dat er:
74 registerfouten zijn
32 prestatieproblemen
9 opstartproblemen
163 fouten in bestanden. Dat is nogal wat. Ik heb ccleaner niet aangeschaft (30,00) omdat ik niet weet of dit afdoende is.

Is hier nog een oplossing voor of komt het erop neer dat ik de schijf wel moet formatteren en wederom opnieuw kan gaan beginnen met installeren? Zo ja, hoe doe ik dat en kan ik dan de PC nog opstarten met de herstel CD? Als dat niet zo is, vrees ik dat ik hem niet meer aan de praat krijg.

Er zijn trouwens nog 2 schijven van 14,5 GB die ongeveer voor de helft nog vrij zijn en er is nog een recoveryschijf van 9GB die voor 60% in gebruik is.

De gratis Ccleaner is prima, registerproblemen zijn onzin en kun je gewoon zo laten, er zijn geen programma's die registers kunnen repareren alleen lege verwijzingen en overbodige sleutels verwijderen

En zonder opgave van de zogenaamde prestatie problemen valt er weinig over te zeggen, en over die andere ook niet.
En waar wordt dat in Ccleaner weergegeven?

Met Ccleaner kun je ook uitlezen welke bestanden waar staan.
Kan ook met Treesize.
https://www.jam-software.de/custome...guage=EN&PHPSESSID=0i5rb2gc2bm2l3e28eijfrv4c3

Laatst bewerkt:
Een register is nooit vrij van overgebleven sleutels. Dat zijn overigens geen fouten. Dat woord "fouten" wordt er alleen maar bij vemeld om mensen er toe aan te sporen programma's aan te schaffen die deze "fouten" oplossen. Hetzelfde geldt voor zgn. prestatie- en opstartproblemen.

Natuurlijk kan er wel wat rommel worden opgeruimd, maar wat er over blijft zit niks en niemand in de weg. Die 163 die je noemt is niks om je zorgen over te maken.

Laatst bewerkt:
Hallo, ik heb Treesize laten draaien , volgens dat rapport waren er 83 fouten. Ik wilde het rapport bijsluiten (evenals het rapport van mechanics dat gekoppels lijkt te zijn aan ccleaner) maar kon het niet kopiëren naar Word. Kon het wel als PDF opslaan maar dat was weer te groot (241KB), ikkan maximaal 100 KB per document opslaan.

De meldingen uit ccleaner staan in een soort pop-up scherm, hij is ook supersnel klaar met scannen. (binnen 1 minuut) Of ik moet niet de juiste versie hebben, hij scant alleen: windows tijdelijke internet bestanden etc, Windows verkenner etc, en systeem, prullenbak leegmaken, klembord geheugendumps, etc.

Als dit allemaal valse meldingen zijn, hoe kan het dan dat de ruimte op de c schijf zo snel volraakt, als ik er bijna niets anders op heb staan als windows, fotos'en word en excel bestanden?

De meldingen waar ik het over had hebben niets met schijfruimte te maken.

Laatst bewerkt:
Zoals al hierboven vermeld: al dit soort "windows repair"- tools geven "fouten" aan die helemaal geen fouten zijn. Dit doen ze omdat er toch een reden moet zijn om hun tooltje te gebruiken en het liefst ook nog de volledige uitgave van de tool te kopen.
Allemaal flauwekul en alleen maar bedoelt om uw geld in hun portemonnee te krijgen.

Maar het is nog veel erger; in veel gevallen maakt zo'n tooltje meer kapot in windows dan zonder de tool.
Ver van weg blijven dus dit soort troep.

Dat gezegd zijnde is er naar mijn mening niks mis met bijvoorbeeld CCleaner of IObit Advanced System Care. Het is alleen niet nodig om de Pro versie te kopen. De gratis basis versies zijn voor thuis voldoende.

Laatst bewerkt:
Iolo niet te verwarren met IObit ;)

Mijn mening is anders, daar gaan we het dus niet over eens worden ;)

In de map USERS kijken, daar staat 23GB in.

In mapopties wel systeembestanden tonen en verborgen bestanden aangevinkt?
Gebruik je de slaap stand?

En je hebt het over CCleaner maar laat een uitdraai van Mechanic zien.........

In de map users staan de fotos, dus dat klopt. Verder zijn het volgens mij alleen maar windows bestanden

PC gaat na 1 uur in de slaapstand maar wordt elke helemaal uitgeschakeld.

Foutmeldingen zijn inderdaad van Mechanic, die werd bij het downloaden van ccleaner meegeinstalleerd. Ccleaner geeft geen foutmeldingen

Laatst bewerkt:
Lange Pier, wat en waar bedoel je met het aanvinken van systeembestanden tonen en verborgen bestanden?

Bij ccleaner kan ik niet vinden waar ik dat zou kunnen aanvinken.

Overigens installeert CCleaner niets extra's, zolang je het maar bij de maker (Piriform) vandaan haalt en niet van bijvoorbeeld Softonic met hun downloader die allerlei rommel meeneemt.

Laatst bewerkt:
Maak van een hele schone installatie een image.. en je hebt dit soort problemen niet of amper.... Ben je niet meer tevreden over je systeem omdat het "volloopt"... dan zet je de schone image terug...
Zorg wel dat je alle docs, fotos', mail etc eerst backupped als je van de standaard mappen gebruik maakt.. (wat ik dus daarom niet doe.... dus een zorg minder..., zet de data op een andere schijf, met 2 backups elders...)

Mechanic 2015 verwijderd.

Ccleaner van de juiste site gedownload, je moet maar net weten welke je moet hebben

Van de PC en beeldscherm, de slaapstand op nooit gezet.

Verborgen bestanden zichtbaar gemaakt, ccleaner gedraaid, geen foutmeldingen. Verborgen bestanden weer verborgen.

Opnieuw opgestart, hoeveelheid ruimtegebruik is hetzelfde gebleven, 211 GB

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan