Na schone installatie Windows 7 Home Premium nog veel fouten aanwezig

• Onderwerp starter Onderwerp starter sky
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Tik in de adresbalk van de verkenner eens het volgende in: %temp%
Druk dan op de Enter toets. Je bent nu in je temp map. Hoeveel staat daar in?
Het mag in ieder geval allemaal weg. Als er bestanden in gebruik zijn krijg je daar een melding van en kies je voor overslaan.

Verborgen bestanden zichtbaar, dan treesize gebruiken, waarom dan ccleaner ontgaat mij.
Maar goed, het gewoon achterhalen wat die ruimte inneemt blijkt een enorme opgave te zijn........

CCleaner is op zich een prima hulpmiddel maar zal geen inzicht geven in het ruimtegebruik. Daar is Treesize inderdaad voor.

Al die mappen met die rare lange namen... zijn al gauw een paar GB...
Sommigen geven aan 0 bytes maar dat geloof ik niet..
Heeft te maken dat de inhoud verborgen kan zijn...
Ook de C:\MSOCache zou 0 bytes zijn... bij mij is ie 1.2 GB..
Die map staan de office installatie bestanden .... dus dna hoef je de DVD niet te pakken...
Vind je dat niet erg... leeg maken.

Tips genoeg geweest... oa de temp mappen.. van alle gebruikers.
Loop gewoon in de C:\Users\andre\AppData de mappen na... welke leeg mogen.
De map heet bij jou net anders.... iets als C:\Gebruikers\sky\AppData als sky jouw inlognaam is....

Als je meer schijfruimte wilt kun je de ruimte v.d. slaapstand weghalen. Als je die bij energiebeheer uitschakelt blijft de ruimte gewoon aanwezig.
Om de schijfruimte permanent terug te halen die de slaapstand inneemt doe je het volgende:
Open de cmdprompt als administrator en typ:
powercfg.exe /hibernate off
enter en typ exit
Deze actie verwijdert het bestand hyberfil.sys die gelijk is aan je aanwezige RAM-hoeveelheid.

Laatst bewerkt:
Weer iets verder gekomen.

Als ik alle mappen op de C schijf selecteer en dan op eigenschappen druk, heb ik bij elkaar circa 77 GB in gebruik, terwijl het plaatje aangeeft dat er 211 GB in gebruik is.

Ik neem aan dat als het plaatje aangeeft dat de c schijf vol is (wat dan dus niet waar is) ik problemen krijg om iets op te slaan

edmoor,

als ik dit in de adresbalk type gaat ie naar de zoekmachine van bing, wat ik ook doe. In de windows directory heb ik temp aangeklikt en die is praktisch leeg.

andre:
Users/Application data heeft een inhoud van 5,5 GB. Ik heb de verborgen bestanden en mappen weer zichtbaar gemaakt en de inhoud van het aantal mappen op C geeft aan dat er 77,4 GB in gebruik is, Het lijkt dus wel of de manier om het totaalgebruik te meten, totaal van slag is..

lange Pier:
Treesize kan ik nog een keer laten draaien met de zichtbaar gemaakte, verborgen bestanden. Ik weet echter niet hoe ik verder met Treesize moet handelen als er een rapport getoond wordt, waarbij bepaalde mappen (of Bestanden) gemarkeerd zijn.

Mik Zjegger:
Gisteren heb ik de slaapstand en het beeldscherm op nooit gezet. Daarna was er bij de normale methode om het verbruik in te zien (rechtermuisknop) geen verschil. AI ga het vast nog wel even proberen.

Treesize geeft aan: 215,3 GB C on Windows, size 214,4, Allocated 215,3. 660.892 files, 90.128 folders
128,5 GB System Volume Information
Users 27,9 GB
Windows 24, 1 etc.

Laatst bewerkt door een moderator:
edmoor,
als ik dit in de adresbalk type gaat ie naar de zoekmachine van bing, wat ik ook doe. In de windows directory heb ik temp aangeklikt en die is praktisch leeg.

Je moet dat in de adresbalk van de Verkenner doen, niet in Internet Explorer.

klopt, was ik net achter gekomen, er staan een aantal mailtjes, verder niets, de tottale inhoud van de map is 19,7 MB, dus te verwaarlozen

Maak de ruimte voor systeemherstel kleiner, die herstelpunten nemen nu wel erg veel ruimte in.
Om mee te beginnen.

Je zou ook in Treesize alles uit kunnen klappen en een kopie daarvan hier in een de code kunnen plaatsen dan wordt de layout hier niet vernagelt.

Hoi Lange Pier,

ik ben een behoorlijke digibeet, maar dat zal je wel begrepen hebben :-)

Het rapport van Treesize kan ik niet kopiëren naar b.v. Word of excel. Als dat al wel zou lukken om naar Word te kopiëren, dan is het bestand weer te groot om te uploaden. Maximaal 100 KB. Als excel bestand zou ik hem wel kunnen uploaden, maar zoals gezegd, lukt dat niet.

Wat je bedoelt met : in een code plaatsen, snap ik niet.

Systeemherstel kleiner maken heb ik ook nooit eerder gedaan, ik heb begrepen dat dit nogal link is, als je niet precies weet hoe of wat. Ik heb onderstaande link gevonden op internet maar daar moet ik (als deze link betrouwbaar is) even op mijn gemak voor gaan zitten, namelijk deze:

https://www.schoonepc.nl/windows7/schijfopruiming_schijfdefragmentatie.html

Mik Zjegger:
Gisteren heb ik de slaapstand en het beeldscherm op nooit gezet. Daarna was er bij de normale methode om het verbruik in te zien (rechtermuisknop) geen verschil. AI ga het vast nog wel even proberen.
Ok, handleiding (Eng) met screenshots dan maar.
Opdracht via cmdprompt als je alles hebt uitgeschakeld:
powercfg.exe -h off

Mijn systeem, redelijk vers, alles geïnstalleerd, maar echt niet opgeschoond...(moet nog gebeuren), neemt via de verkenner mappen/bestanden keuze ca 55 GB in... in mijn Computer is dat echter 87 GB, wrs het gevolg van de slack ruimte....
Een hele kale installatie (met amper extra software geïnstalleerd) was ongeveer de helft zover ik me herinner (ik schakel dan weinig zaken uit).

Edit: appdata zonder opschonen ruim 4 GB.. mijn totale profiel map was 23 Gb ... (moest nog veel opruimen dus...)

Laatst bewerkt:
Hallo Lange Pier en alle anderen,

Probleem is opgelost door het verwijderen van systeemherstelbestanden. Ik ging van 211 GB verbruik naar 77 GB, naar 86 GB, waarvan 23 GB in de windows map en circa 23 GB aan foto's. Naar jullie mening zal er waarschijnlijk nog veel meer opgeruimd kunnen worden, maar ik vind het voorlopig prima zo!

Nu maar hopen dat ie zo meteen nog opstart, maar daar ben ik niet zo bang voor.

Allemaal hartelijk bedankt voor jullie hulp!

Lenie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan