• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

na selecite userform tonen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Spiesse

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2011
dag mede-forumisten,

graag jullie hulp bij een denkpiste :)

Ik een weekoverzicht wil ik een planning maken voor mijn schoonbroer. Is iemand die terrassen legt, opritten doet en tuinaanleg.

Graag zou ik het volgende doen:
na selectie van x aantal uren een userform openen (is me al gelukt met commandbutton, maar mag altijd automatisch na loslaten muis) en gegevens invoeren. de geselecteerde periode zou een kleur moeten meekrijgen.
De userform maken is geen prob, de textboxen en zo ook niet.

Bestaat de mogelijkheid dan dat je:
- als je over de gekleurde cellen gaat een samenvatting zien van de gegevens, en of dubbelklikken toont de userform voor wijzigingen.

Laat dit een begin zijn :)

ik ga alvast zelf op zoek naar de beginselen en post deze in een bestand.

PS: moest er iemand zijn die een bestand wil delen met mij is dit altijd welkom :)

groeten,
spiesse

Ja dat gaat met deze:
Code:
Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
If Selection.Cells.Count > 1 Then UserForm1.Show
End Sub

maar natuurlijk moet je de range beperken waarin deze code actief wordt(is) en hoeveel cellen je minstens moet selecteren om actief te zijn.

Cobbe zit vandaag niet aan de kust, zit ergens bij mij in de buurt.
Ik antwoord dan maar in zijn plaats.
De range is in bijlage beperkt tot E4:E8

Bekijk bijlage 180342

Laatst bewerkt:
bedankt Wieter voor de steun :)

Ik zie dat dit idd al iets gerichter werkt! nice, thx.

Ik ga hier verder mee werken.

wordt vervolgd met andere vragen :)

hier ben ik nog es...

ik heb de code kunnen implementeren in mijn bestand. Maar ik zit nu met het volgende...

Bestaat de mogelijkheid om een soort outlook-agenda na te maken? Klinkt mss absurd omdat er een outlook agenda bestaat, maar soit :)

bij het invullen van een weeknummer (bv week 16) zouden de gekleurde en ingevulde cellen moeten verdwijnen of leeggemaakt worden, en nieuwe dagen te voorschijn komen.
Bij het invullen van week 15 zouden dan de gegevens die verdwenen waren moeten terugkomen...

Snappie? :)

Greetings,
spiesse

Bekijk bijlage planning didier startbestand forum.xlsm

feel free to test it :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan