Na SP2 geen aut. ip adres meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

wim65

Gebruiker
Lid geworden
31 okt 2004
Ik heb SP2 geïnstaleerd, maar nu geeft mijn router/modem een verkeerd ip adres aan mijn onboard netwerkkaart. Met als gevolg dat er een melding komt: geen of beperkte internetverbinding.

SP2 eraf gegooid en ja hoor er wordt meteen een geldig IP adres toegewezen.

Mijn Motherboard : Asus P4PE met een boardcom 10/00 geïntergreerde lankaart.

Wie oh wie kan mijn hier mee helpen om met SP2 toch te kunnen internetten.

BvD Wim

Probeer eerst eens even de firewall van SP2 uit te zetten.Helpt dit ?

Ik heb hetzelfde probleem, met dien verstande dat ik SP2 al eind september heb geïnstalleerd, waarna het netwerk nog even goed heeft gefunctioneerd.

Vrij kort na installatie van SP2 zijn er via de automatische updates van Windows een tweetal updatebestanden (KB834707 en KB885884) m.b.t. de beveiliging geïnstalleerd.

Hierna ontstond het geschetste probleem met het netwerk.

Ga ik terug naar een herstelpunt direct na installatie van SP2, dan werkt het zonder problemen. Laat ik vervolgens de betreffende updates weer installeren, dan wordt aan één van de PC's niet meer automatisch een IP adres toegewezen.

Ik heb deze updates nu maar geblokkeerd, maar dat kan niet echt de bedoeling zijn lijkt me.

upsidaisy

Ik heb inderdaad de firewall uitgeschakeld, maar dat hielp ook niet.

bedankt voor je reactie

wim

hapakev

Helaas doet dit probleem zich meteen al voor op het moment dat SP2 geïnstaleerd is, en dan kan ik dus al niet meer het internet op, laat staan nog een update ontvangen. Het IP adres wordt meteen verkeerd toe gewezen dus dat pikt mijn router dan al niet meer

Bedankt voor je reactie

Wim

Wellicht heeft dat te maken met het tijdstip waarop je SP2 hebt geïnstalleerd. Ik weet niet goed hoe Microsoft dit organiseert, maar omdat jij zoveel later een upgrade hebt gedaan, waren de betreffende updates die ik vrij snel na installatie van SP2 kreeg aangeboden, misschien in jouw complete upgrade beschikbaar.

Geplaatst door hapakev
Wellicht heeft dat te maken met het tijdstip waarop je SP2 hebt geïnstalleerd. Ik weet niet goed hoe Microsoft dit organiseert, maar omdat jij zoveel later een upgrade hebt gedaan, waren de betreffende updates die ik vrij snel na installatie van SP2 kreeg aangeboden, misschien in jouw complete upgrade beschikbaar.

Mag eigenlijk niet uitmaken.

Wim65

Wat is je output van ipconfig /all als je sp2 gewoon actief hebt excl de firewall ?

Oei, dan moet ik eerst weer SP2 erop zetten,want zoonllief moest natuurlijk wel op internet kunnen, stel je voor 16 en geen internet op je kamer.

Waar kan ik dat ipconfig/all vinden?

Ik zal eens kijken of ik dat op korte termijn kan vinden.

Wim

Laatst bewerkt:
Geplaatst door wim65
Oei, dan moet ik eerst weer SP2 erop zetten,want zoonllief moest natuurlijk wel op internet kunnen, stel je voor 16 en geen internet op je kamer.

Waar kan ik dat ipconfig/all vinden?

Ik zal eens kijken of ik dat op korte termijn kan vinden.

Wim

Ga naar start/uitvoeren/cmd/ dan zit je in dos en tik je in ipconfig /all
Er komt dan een scherm met een aantal data.

Het probleem met SP2 van xp is dat die software z'n eigen drivers installeerd, hij geeft alle drivers als juist weer, maar ze zijn niet juist, vooral met de Realtek netwerkkaarten geeft dit een probleem, maar zo te horen met meerdere netwerkkaarten. Het beste is de orginele drivers te downloaden voordat je SP2 installeerd, en daarna de drivers van sp2 te verwijderen en de originele drivers te installeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan