Na standby aparte problemen en niet opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

lightnings

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2008
Hallo,

Net een gloed nieuw moederbord een dag in gebruik. Ging even een film kijken en toen ik terug kwam stond me pc in standby.
Na instal van 7 is standaard na uurtje ofzo..

Dus ik op me toetsenbord gedrukt en ging weer aan. Ik heb een Asus M4A88TD-V EVO/USB3 samen met een AMD Phenom II x6 1055T. Als je je pc aan doet krijg je altijd dat plaatje met Del voor bios enzo. Bij mij zit er een knopje voor core unlocker op en turbo core. Ik heb dus een x6 cpu, geeft me moederbord altijd aan, ineens x5...

Uiteindelijk kreeg ik ook een error. Eerst bleef hij hangen op dat scherm en reageerde nergens op. Na uit aan doen kreeg ik een fout. iets van Current usb overload, System shutdown after 15 sec. Ging ook keurig uit. Daarna weer aan gedaan, kwam windows hervatten gevolgt door een blouw scherm...

Met andere woorden, als me pc in standby gaat, krijg je hem niet 123 aan. Als je na al die fouten wel je pc aan krijgt, dan lootp het heel langzaam. Heb eeng15 dieme cpu aan geeft. Die zegt 0-1 % en kan niet eens een liedje afspelen.

Wat ook raar is, dat ik hem een x6 2,8 GHz cpu. Na mij vorige reboot vind mijn bios dat het een richtsnelheid van 3.2 heeft. De turbo modus die deze x6 cpu serie heeft is 3,8. Ook getest en werkt verder super. Maar waarom overklock mijn bios automatische?? OOk heb ik ddr3 1600 MHz. bij opstarten zag ik 800MHz mode staan, en CPUID geeft 464 aan :O. Dat is ver onder wat me geheugen kan...

Kan iemand hier meer overzeggen. Had eerder ook wel fouten met me vorige moederbord, om nu weer gelijk de boel om te ruilen..

Met vriendelijke groet,
Kris de Weerd.

Ja ik bel de winkel wel om kijken wat zij ervan zeggen.

Verder werkt het allemaal prima. :)

Bedankt voor je reactie :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan