Na update kb3140743 starten IE, Edge en Chrome niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

gtest

Gebruiker
Lid geworden
26 dec 2001
Berichten
124
Na update kb3140743 op 1 maart starten IE, Edge en Chrome niet meer op. Na terug verwijderen alles terug ok. Heb dit zowel op m'n laptop als op m'n vaste Pc.
 
Na update KB3140743 starten Edge en Office 2016 programma's niet meer op

Bij mij hetzelfde probleem. Na de update KB3140743 start Edge niet meer op. Ook het opstarten van Word en Excel lukt niet meer. Als ik terugkeer naar de toestand van vóór de update via de optie "herstelpunt terugzetten" werkt alles weer.
Maar de update blijft automatisch terugkomen, waarna hetzelfde probleem.
Wat ik geprobeerd heb:
1. Update KB3140743 handmatig verwijderen en opnieuw installeren via de handmatig gedownloade file. Virusscanner gedeactiveerd.
2. PC opstarten in veilige modus
Het probleem blijft terugkeren. Kan ik dit probleem ergens bij Microsoft aankaarten?
Groet,
Michel

Oplossing:
Het probleem is als volgt bij mij opgelost:
Na installatie van de update op mijn laptop had ik daar hetzelfde probleem. Op beide computers gebruik ik de virusscanner GDATA. Op internet las ik, dat GDATA een update uitgebracht zou hebben (versie 25.1.0.11) die dit probleem oplost. Die update (ik heb nog versie 15.1.0.10) kan ik echter nergens vinden. Ik heb GDATA hierover een mail gestuurd, echter nog geen antwoord.
Intussen heb ik het probleem opgelost door in GDATA de "Exploit protection" uit te schakelen (in het GDATA Security Center onder "Browser/App beveiliging").
Alles lijkt nu weer te werken.

Groet,
Michel
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan