Na update, laptop doet niks meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Borrelnoot

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2006
Berichten
804
Hallo,

de titel klinkt nogal overdreven, maar wist niet zo even hoe ik een korte titel moest aan maken.

Maargoed, het volgende, het is een laptop van mijn ouders, met windows 10. Is ruim een maand niet aan geweest, dus ik dacht, ik zet hem aan, en laat eventuele updates binnen, en heb de laptop zijn gang laten gaan totdat de desbetreffende update ( was verbazingwekkend genoeg 1 ) geinstalleerd was. Maar daarna, kon ik niks openen, ik wilde naar de mailbox, dat ging niet. Ik wilde klikken op configuratie, om daar richting het updatescherm te gaan, of de laptop wederom bezig was met meer updates. Ook dat ging niet. Dus ik dacht, dan maar even herstarten.

Nu zit ie dus vast op een blauw scherm met "windows voorbereiden, schakel de computer niet uit " met een draaiend circeltje. Hier zit ik al een zeer geruime tijd naar te kijken, maar heb het gevoel dat er totaal niks gebeurt. Er zit een ssd in, dus schijfactiviteit hoor ik niet. Ik kan nu dus eigenlijk totaal geen kant op, want uitschakelen gaat niet, en ben niet van plan om gedurende de hele nacht ernaar te blijven turen.

wat kan ik hier aan doen ?

Het betreft een Acer laptop aspire ES 14
64bits windows 10 besturingssysteem
Avast! Antivirus

Alleen standaard programma's zijn geinstalleerd zoals de firefox browser, gezien mijn ouders deze laptop hebben voor mail en internetbankieren en youtube.

Alvast bedankt :)
 
Hoi,
Probeer het volgende: Is wel kinky (eigen risico), maar als afsluiten niet wil trek de stekker eruit of verwijder even de accu.
Dan start hij waarschijnlijk vervolgens vanzelf in de veilige modus op of in de repair modus.
1. Start uw pc opnieuw op. Wanneer het aanmeldingsscherm wordt weergegeven, houdt u de Shift-toets ingedrukt en selecteert u tegelijk Voeding Pictogram voor aan/uit-knop > Opnieuw opstarten.
2. Nadat uw pc opnieuw is opgestart en het scherm Kies een optie wordt weergegeven, selecteert u Probleemoplossing > Geavanceerde opties > Opstartinstellingen > Opnieuw opstarten.
3. Nadat uw pc opnieuw is opgestart, ziet u een lijst met opties. Selecteer 4 of F4 om uw pc in de veilige modus op te starten. Of selecteer 5 of F5 voor Veilige modus met netwerk als u toegang tot internet wilt.
Bron:
Mvg,
Lodewijk
Kies voor systeemherstel naar de laatste bekende configuratie toen de pc wél werkte.
Schakel daarna de optionele hardware updates uit bij Windows Update.
Als het systeem weer normaal draait:
Maak zelf een nieuw herstelpunt en verwijder alle vorige herstelpunten.
 
Laatst bewerkt:
Hoi!

Gister viel het internet ook nog eens weg ( niet onze fout, kpn had een storing ), dus kan nu pas weer reageren :).

Ten eerste zeer bedankt voor je reactie :thumb:.

Ik heb de laptop inderdaad uit weten te krijgen, daarna weer aan gezet. De laptop startte vreemd genoeg gewoon op, en kon me gewoon aanmelden alsof er niks was gebeurt, erg vreemd. Ik zal dit ook in de gaten houden voor een volgende keer, dan heb ik in ieder geval dit lijstje bij de hand mocht het te hardnekkig worden . Maar voor nu lijkt het dus opgelost :D. Thanks !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan