Na update videokaart geen beeld meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.

wakmen

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
3 jun 2011
Beste leden,

Ik heb een driver gedownload en geïnstalleerd op mijn laptop.
Nu heb ik geen beeld meer na dat de Windows is gestart.Ik krijg deze scherm DSCF0815.jpg te zien nadat de Windows logo verschijnt en wanneer de log in scherm tevoorschijn moet komen.
Ik heb de driver daarna verwijderd en hij deed het weer.Ik heb verschillende drivers geprobeerd.
Omdat ik geen driver heb kan ik heel veel dingen niet doen zoals "Aero effecten" gebruiken...

Ik heb deze video kaart:
Nvidia GeForce 8400M G

Ik heb mijn laptop laten scannen door "Nvidia Drivers Detect"

Kan je niet de basis Nvdia control driver erop zetten, dus even op http://www.geforce.com/drivers kijken, je zal hem dan even handmatig moeten invullen. Dat lijkt mij de eerste stap. Let er dus even op dat je niet automatisch scant. Ik vind het beeldscherm van je laptop wel apart, maakt LG ook laptops? Dan weet ik niet hoe die omgaan met de verschillende drivers...

Hoe bedoel je je met basis Nvidia control?
Deze laptop is vrij oud van 2008-2009 denk ik.
En ik heb dat al gedaan ik kom driver versie 310.70 uit en die heb ik al geprobeerd.

Laatst bewerkt:
yikes dat ziet er niet goed uit...

welke type/merk laptop is dit?
je moet bij laptops altijd de drivers van de laptop fabrikant aanhouden dus niet van Nvidia/AMD website afhalen

Bij ATI heb je het Calayst Control Center en die download je en daarna scant het programma automatisch de juiste drivers, volgens mij heet het bij Nvidia het Display Control Panel.

Het is een LG E500. En ik heb de laptop van iemand gekregen die is van Noorwegen gekomen op vakantie en ik ben bijna zeker dat hij de cd niet meer heef.Ik zal Nvidea Display ook eens proberen.

Volgens FireStorm moet je het juist niet doen en aangezien ik redelijk veel van computers af weet maar FireStorm nog veel en veel meer zou ik zijn advies aanhouden.

Welke windows OS gebruik je? (ook BITS vermelden)
LG laat geen drivers op hun website zien

Ik gebruik Windows 7 Home Premium 64 bi
En ik heb Nvidea Display ie gevonden :(

Goedemiddag,

Heb je vraag even in de juiste sectie gezet gaat om een probleem met een notebook dus.

kun je in veilige modus nog wel in je pc komen zonder deze crash?
zo ja dan een herstel punt terug gaan of Oudere drivers installeren zie link klikerdeklik

zo nee dan ben ik bang dat er hardware matig iets fout is want dit lijken wel op artifacts wat betekent dat je gpu dood is of dood aan het gaan is

Ja ik kan nog wel in veilige modus gaan na de crash.
Nu kan ik nog normaal opstarten omdat ik die driver heb verwijder door systeem recovery.Ik heb ook de oude drivers geprobeerd maar niets helpt.

In de vorige topic zei "Alfred 2" dat ik de "verversing frequentie" moet veranderen.
Maar dat is zowel in veilige als gewone mode niet mogelijk.Ik heb daar maar 1 optie.

dan ben ik toch echt bang dat de videokaart dood is...
een reflow zou wellicht nog kunnen werken

Laatst bewerkt:
Ik heb al een herinstallatie gedaan.En watt is een reflow?

@wakmen, een reflow is dat de componenten van je videokaart opnieuw gesoldeerd worden (volgens mij).

En wat doet dat dan precies?
Er is wel een stuurprogramma geïnstalleerd.
VGA standaar of iets

Reflow is het verhitten van de soldeerverbingen onder de GPU (CPU soms).
dit kun je doen door het moerderbord/gpu (weet niet of de gpu in het moederbord is mee gebakken) te bakken in een oven op zon 200 graden

maar dat is echt een last resort als niks anders werkt

[video=youtube;G65-ncBxdHA]https://www.youtube.com/watch?v=G65-ncBxdHA[/video]

Laatst bewerkt:
Het de moederbord laten bakken? :shocked:

Indien je na F8 in veilige modus wel beeld hebt of via de externe monitor ook in veilige modus vergeet dat koekjes bakken maar.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan