Na update W10 geen internet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gunneweg

Verenigingslid
Lid geworden
22 okt 2002
Besturingssysteem
Windows 10 22H2
Na de installatie van W10 op mijn laptop heb ik geen verbinding meer met internet,
met bv. mijn browser firefox en meerdere apps.
De verbinding met de laptop is bedraad, maar alle pogingen zijn tevergeefs.

Installeer de chipset drivers eens opnieuw.

Het merk is een HP , maar het type weet ik niet.
@edmoor, chipset drivers OK, maar waar vind ik die?

Om daar antwoord op te kunnen geven is het dus nodig om te weten welk type HP het is.

Sorry: het is volgens mij een HP pavilion Entertainment PC

Dank je edmoor. Op die website staat: Controleer voordat u een upgrade naar Windows 10 uitvoert of uw PC door HP is getest.
Ja, dat is leuk, mosterd na de maaltijd en mijn laptop kan geen verbinding maken met de update server van Windows.
Maar op de genoemde site zijn denk ik wel updates te vinden.

Het lijkt me logisch dat je via een andere computer die drivers moet downloaden. Die kan je dan op een USB stick zetten om vervolgens op je eigen laptop te installeren.

Dank je edmoor. Op die website staat: Controleer voordat u een upgrade naar Windows 10 uitvoert of uw PC door HP is getest.
Ja, dat is leuk, mosterd na de maaltijd en mijn laptop kan geen verbinding maken met de update server van Windows.
Maar op de genoemde site zijn denk ik wel updates te vinden.
Trap ik nu 2 open deuren in door te schrijven :

1. je had natuurlijk ook zélf kunnen verzinnen dat het wel handig zou zijn geweest om te checken of je hardware én software geschikt was voor een volgend besturingssysteem. Zelfs de Windows 10 upgrade-advisor van Microsoft wees je erop / kon je gebruiken om je systeem door te laten lichten om te bepalen of er problemen te verwachten zouden zijn................
2. drivers kun je toch downloaden met de machine waarmee je nu hier berichten post....... USB stick en voilá, toch?

Als de download en installatie van voornoemde drivers niet lukt, dan roep maar. Er zijn nog andere wegen die naar Rome leiden.

Ik twijfel er namelijk niet aan dat het slechts een 'klein' probleem betreft dat gemakkelijk is op te lossen.

Hoe ging het e.e.a. trouwens tijdens de installatie van Win 10? Volgens mij (c.i.i.w.) maakt Win10 tijdens de installatie ook contact met Micrsoft.

Voorlaatste vraag : wat 'zegt' configuratiescherm over de netwerkadapters? (foutmelding of.........?)

Laatste vraag : als je met de muis rechtsonder op het verbindingsicoontje klikt, dan kun je een troubleshooter starten. Dat al geprobeerd?

Laatst bewerkt:
Dank je gast0225, Geen open deur hoor, want Windows gaf aan dat er geen enkel probleem was te verwachten. Ja... ik heb niet bij HP gekeken, want die geeft achteraf wel aan om
een controle uit te voeren en dat is natuurlijk best stom van me. Maar ja er zijn nou eenmaal mensen die niet zoveel verstand hebben van al die software (niet allemaal zijn we Tera Honourable Senior Member) en die daar Helpmij voor moeten gebruiken.

Op de website van HP kun je wel drivers updaten, maar de download functie staat er niet bij.

Dank je gast0225, Geen open deur hoor, want Windows gaf aan dat er geen enkel probleem was te verwachten. Ja... ik heb niet bij HP gekeken, want die geeft achteraf wel aan om
een controle uit te voeren en dat is natuurlijk best stom van me. Maar ja er zijn nou eenmaal mensen die niet zoveel verstand hebben van al die software (niet allemaal zijn we Tera Honourable Senior Member) en die daar Helpmij voor moeten gebruiken.
No offence, maar ik zou op het door mij blauw gemaakte stukje tekst antwoorden :

zou dat dan mogelijk geen driedubbele reden zijn geweest om vóóraf goed uit te zoeken of er ook maar érgens problemen zouden zijn te verwachten, juist omdát niet iedereen evenveel kennis heeft van hard- en software én omdat het op het w w w wemelt van mensen die problemen hebben ondervonden tijdens of na de migratie?

Als je even het exacte type nummer (tot 3 cijfers 'achter de komma' achterhaalt, dan kijk ik / we even mee bij HP voor je).

Maar voordat we drivers gaan downloaden, zou ik dolgraag het antwoord willen weten op de vragen die ik in mijn vorige bericht stelde? Misschien is een download namelijk niet nodig als je de troubleshooter even zijn werk laat doen (voor zover je dat nog niet had gedaan).

Laatst bewerkt:
Idd No offence gast0225, maar ik was toen ik de vraag stelde al meer dan 4 uur aan 't zoeken naar een eventuele oplossing

Op de website van HP kun je wel drivers updaten, maar de download functie staat er niet bij. Op mijn HP staat:

Product: WC161EA#ABH MODEL dv7-3150ed Typenummer niet gevonden

Ik hoop echt dat het slechts een 'klein' probleem betreft dat gemakkelijk is op te lossen.

Tijdens de installatie van W10 was er geen enkele storing het ging allemaal gesmeerd.

Bij netwerkadapter staat PC lijkt correct geconfigureerd maar de bron of DNS server reageert niet
Het netwerk icoontje rechtsonder geeft aan dat ie verbonden is met mijn netwerk

netwerkadapter geeft bij LAN verbinding weer Realtek PCLe GBE Family Controller
er is dus wel verbinding, maar toch geen internet misschien heeft het te maken met
de DNS server staat er nog.

Als je rechtsklikt op het netwerkicoontje (rechts onderin op de Windowsbalk) dan kun je kiezen voor 'Problemen oplossen', doe dat eens.

Dan staat er:
Uw DNS server is mogelijk niet beschikbaar

Open eens een command box met Win+R
Tik dan CMD en klik op Ok.
Tik in het dan geopende zwarte schermpje IPCONFIG en druk op de Enter toets.
Plaats er hier dan een schermafdrukje van.

Gedaan, maar kan geen schermafdruk van de laptop op mijn desktop plaatsen

Er staat o.a.
Wireless LAN adapter verbinding 2
Media state : Disconnected
Connection-specifid DNS suffix: (er staat niets)

Heeft die laptop een knopje om WIFI aan en uit te schakelen?

Ja, WIFI staat aan er staat rechtsonder WLAN: aan

Probeer eens de WIFI drivers opnieuw te installeren. Ga voor instructies naar deze pagina:
http://support.hp.com/us-en/document/c02543015
Scroll dan naar beneden tot:
Step 2: Reinstall the wireless network adapter driver
Klik dan op het plus teken rechts daarvan.
Er worden nu 2 opties uitgeklapt.
Als je de HP recovery manager tot je beschikking hebt, kies dan de eerste optie.
Om de tweede optie te kunnen gebruiken kan je met de rechtermuis knop links onderin je beeldscherm op het Windows logo (Start knop) klikken.
Kies dan Device manager en volg de instructies van de tweede optie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan