Na upgrade geen enkel verschil maar rare gebeurtenissen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

TSPro

Gebruiker
Lid geworden
22 aug 2006
Berichten
33
ik heb zojuist een upgrade gedaan van mijn moeders haier laptopje, ik heb mijn oude proc van mijn oude laptop erin gedaan + extra 512mb geheugen... (zie plaatje)

proclx4.jpg


nu weet ik wel dat er soms voor de upgrade ook weleens 800 mhz stond, maar meestal gewoon 1,60ghz (is dit nu ook maar dit is een centrino en heb m verwisseld met een celeron) Hoe krijg ik de 1,66ghz nou daar te zien?
 
Er is toch te zien dat er een 1.66Ghz CPU in zit.

klopt, maar er staat bij kloksnelheid 867mhz, terwijl hij in m'n laptop waar ik m had uitgehaald 1,66ghz stond... ik heb t gevoel dat het iets te maken heeft met stroomverbruik instellingen... maar waar kon ik die eigenlijk vinden in xp? kom niet verder dan dat energie beheer
 
hij geeft 863 aan omdat je op dat moment niks aan het doen bent, als je hem laat werken gaat hij omhoog naar 1600mhz, dit heet intel speedstep..
groeten silvertop
 
hmm oke.. ik kan me niet heugen dat deze processor speedstep heeft (misschien heeft hij dat maar nooit gelezen)

bij mijn eigen laptop heb ik wel speedstep maar krijg ik constant te zien dat ik 2201ghz heb, misschien gewoon iets dat vista wel weer heeft.. nou ik neem aan dat dat het is want ik merk weinig verschil maarja heb een celeron vervangen voor een centrino zeilfde kloksnelheid, overigens in de bios kreeg ik wel 1.66 te zien.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan